loader
loaderloader
דף הבית > חדשות סיפתח > מצביעים על מה שחשוב: לראשונה בישראל קמפיין משותף של ארגוני הסביבה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות

מצביעים על מה שחשוב: לראשונה בישראל קמפיין משותף של ארגוני הסביבה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות

פורסם ב20/05/2014
ע"י אלעד כהן
ארגוני הסביבה משיקים קמפיין משותף ייחודי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הקמפיין יהיה פעיל ברשתות החברתיות ובאירועים ברחבי הארץ הקמפיין הפרסומי עולה באמצעות "השדרה-אג'נדה"

תחת הכותרת "מצביעים על מה שחשוב" משיק חיים וסביבה – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, קמפיין ייחודי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. הקמפיין פועל הפוך מהמקובל בתחום, וברוח ההתארגנות האזרחית-חברתית הוא מבוסס על תוכן שמייצרים הארגונים בזמן אמת ועל השתתפות פעילה של ארגונים ופעילי סביבה מרחבי הארץ. הקמפיין מאפשר לתת ביטוי למגוון רחב של נושאים ופעילויות סביבתיים בהם עוסקים עשרות ארגוני הסביבה, תחת כותרת משותפת אחת. הקמפיין דינמי ומשתנה ככל שהאמירה הציבורית בנושא הסביבתי מתחדדת לקראת הבחירות, והוא יימשך עד ליום הבחירות. הקמפיין מתקיים בתמיכת "הקרן לסביבה ירוקה".

לדברי נאור ירושלמי, מנכ"ל חיים וסביבה "ביישובים רבים הנושא הסביבתי הוא עדיין בגדר מס שפתיים, ואנו רואים בבחירות הזדמנות לשינוי המצב. למרות שיש עיריות הפועלות בתחום הסביבתי, הנושא עדיין לא השתלב בצורה הראויה בתהליכי קבלת ההחלטות במישור המוניציפאלי. הבחירות המקומיות יוצרות הזדמנות חשובה לקידום סדר יום סביבתי מקומי אמיתי, והקמפיין של ארגוני הסביבה נועד לעודד זאת". לדברי ירושלמי, היכולת של 130 ארגוני סביבה מכל רחבי הארץ לייצר ולהוביל קמפיין משותף מצביעה על כוחם והשפעתם על סדר היום בישראל.

פז כהן, מנכ"ל השדרה-אג'נדה אמר, כי "בעוד שבקמפיין רגיל אנו מנסים לאחד ולזקק מסר אחד, הרי שבקמפיין זה ננקטת גישה שונה, המתאימה לרוח החברה האזרחית, ונותנת גג אחד לריבוי מסרים וסדרי עדיפויות. לצורך זה נבחר קונספט קריאטיבי בו מגוון דמויות מצביעות על סוגיות סביבתיות מקומיות שחשובות להן (אוויר, תחבורה ציבורית, פסולת, מיחזור וכד') וכל ארגון יכול למנף את הקמפיין למטרות שחשובות לו ולתחומי פעילותו". לדבריו, הקמפיין נועד לאפשר לארגונים להשפיע גם ללא תקציב, וזאת בהתחשב בעובדה שלמרבית הארגונים אין משאבים כספיים והם פועלים בהתנדבות.

הלחץ הציבורי הירוק ברשתות החברתיות מהווה את הנדבך הראשון בקמפיין, ואליו מתווספת פעילות שטח לקידום מצע ירוק מקומי, סדנאות למתן כלי עבודה לפעילים מקומיים, פאנלים וסיורים עם מועמדים לראשות העיר ולמועצת העיר ועוד. פעילות מתקיימת גם במגזר הערבי בצפון, עם מסרים המתאימים לקהל היעד הייחודי, כנסים והסברה בתקשורת המגזרית.

את הקמפיין ניתן כבר עתה לפגוש בפייסבוק ( "בבחירות המקומיות מצביעים על מה שחשוב") וארגוני סביבה שונים החלו לשלב אותו בפעילויות הייחודית שלהם. לדוגמא קמפיין מצביעים על מה שחשוב - חופש מידע סביבתי" של עמותת אזרחים למען הסביבה ביוטיוב, או קמפיין  "מצביעים אופניים" של עמותת "ישראל בשביל אופניים" ועוד. 

אמצו את עמותת חיים וסביבה בפורטל סיפתח, ותרומה מרווחי האתר תועבר לעמותה.

על מנת לאשר בעלות על מודעת העסק הנכם מתבקשים להזין את פרטי האימייל שלכם וללחוץ על כפתור "שלח".

תודה.
נשלח אליך אימייל לאישור כתובת המייל. אנא בדוק את תיבת המייל שלך ולחץ על הקישור שבמייל לצורך הפעלת פרטי הגישה שלך.

שגיאה.
אימייל כבר רשום במערכת או פרטים שנשלחו אינם נכונים.