loader
loaderloader
דף הבית > חדשות סיפתח > עמותת ידיד דורשת הפסקת מסע יחסי הציבור של עמידר

עמותת ידיד דורשת הפסקת מסע יחסי הציבור של עמידר

פורסם ב22/01/2015
ע"י רן מלמד
בפניה לשרי האוצר והבינוי ויו"ר רשות החברות הממשלתיות דורשת "ידיד" לחשוף את תקציבי הפרסום והיח"צ של החברה ולהורות לראשיה להפסיקם מיידית

"נדהמנו לראות אתמול את הפרסומת החדשה של חברת עמידר, חברה ממשלתית הפועלת מכח חוק החברות הממשלתיות כשרוב תקציבה בתחום הדיור הציבורי נסמך על כספי ציבור הן כספי שכר הדירה שמשלמים הדיירים והן עמלות ותקציבים שונים המועברים אליה על ידי משרד הבינוי". כך כתב היום סמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, לראש הממשלה ושר האוצר בנימין נתניהו, שר הבינוי אורי אריאל ויו"ר רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב.

במכתב שהעתק ממנו נשלח למבקר המדינה וליושבי ראש ועדת הכלכלה וועדת העבודה והרווחה כותב מלמד כי "על המרקע צצו להם תמונות נוף יפיפיות של בתי הדיור הציבורי אליהם הצטרפו ראשי החברה ומנהליה שבמשך שניות ארוכות עסקו בפעולת יחסי ציבור עצמיים וטפיחה על השכם כאילו הם הם הגוף היחיד והמרכזי במדינה הדואג לזכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי והזכאים הממתינים שנים ארוכות בתור לדירה.

כאילו דוחות מבקר המדינה מהשנים האחרונות אינם קיימים כלל, הוצגה חברת עמידר כגוף חברתי המיטיב עם דיירי וזכאי הדיור הציבורי. מבדיקה שעשינו מאז שצפינו בכתבה עולה כי בשבועות האחרונים משקיעה חברת עמידר תקציבים גדולים במסעות פרסום ויחסי ציבור להאדרת שמה והכל מכספי ציבור משלם המיסים."

לדברי סמנכ"ל "ידיד" "הפרסומת המדוברת עוסקת, בחלקה הנרחב במכירת ורכישת דירות ציבוריות על ידי חברת עמידר. מבלי להזכיר כאן את התחקירים האחרונים שנעשו ושנגעו לנושא חשוב להזכיר כי עבור כל דירה שחברת עמידר מוכרת לדיירי הדיור הציבורי היא מקבלת מהם סכום של 5,000 ש"ח כעמלה עבור עבודתה הקשה. האם סכום זה צריך לשמש לקמפיין יחסי ציבור של חברה ממשלתית הפועלת בסך הכל על פי דרישות החוק והנחיות משרד הבינוי?

להזכירכם, עבור כל פעולה שמבצעת חברת עמידר בתחום הסיוע בשכר דירה או רכישת דירות לזכאי הדיור הציבורי היא זוכה לעמלות שמנות מהקופה הציבורית, האם כספים אלה מיועדים לפרסום עצמי ומיותר או שמה הם אמורים לחזור אל דיירי הדיור הציבורי בדרך של שיפוץ והתאמת דירות לזכאים ולדיירים.

אנו מבקשים להסב את תשומת ליבכם לעובדה כי לפני כעשרה חודשים קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת כללים לגבי מכירת הדירות הציבוריות. הובטח שם כי מסעות פרסום למיניהם לא יבוצעו מתקציב מכירת הדירות. האמנם? אם כן מאיזה תקציב ממומן הקמפיין.

לאור אלה אנו פונים אליכם בבקשות הבאות:

  1. מי אישר את קמפיין היחצנות והפרסום של חברת עמידר והאם משרד הבינוי עומד מאחוריו
  2. מהו גובה תקציב הקמפיין וכן מהו התקציב שנמסר ליועצים חיצוניים בתחום התקשורת והאסטרטגיה והאם אלו קיבלו את אישורו של יו"ר רשות החברות הממשלתיות
  3. מדוע לא תורו, מיידית, לחברת עמידר להפסיק את הקמפיין המיותר ולעסוק אך ורק ברכישה מסיבית של דירות. בקופת משרד הבינוי הצטברו עד כה יותר מארבע מאות וחמישים מליון ש"ח המיועדים לרכישת דירות אך עד כה נרכשו דירות מעטות בלבד. 
אמצו את עמותת ידיד מרכזי זכויות בקהילה בפורטל סיפתח, ותרומה מרווחי האתר תועבר לעמותה.

על מנת לאשר בעלות על מודעת העסק הנכם מתבקשים להזין את פרטי האימייל שלכם וללחוץ על כפתור "שלח".

תודה.
נשלח אליך אימייל לאישור כתובת המייל. אנא בדוק את תיבת המייל שלך ולחץ על הקישור שבמייל לצורך הפעלת פרטי הגישה שלך.

שגיאה.
אימייל כבר רשום במערכת או פרטים שנשלחו אינם נכונים.