loader
דף הבית > חדשות סיפתח > ארכיון סיפתח מאי 2014

ארכיון סיפתח מאי 2014

עמותה חדשה בסיפתח- מילבת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אדם תורם עמותה

עמותה חדשה הצטרפה למיזם סיפתח- מילבת, המספקת ציוד עזר ייעודלי לבעלי צרכים מיוחדים

חוננו

ניסוי קליני הוכיח יעילות משמעותית של תרופה לסכרת נעורים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תרופה ניסיונית שנועדה לחסום את ההתקדמות של סכרת מסוג 1 ("סכרת נעורים") בשלביה הראשונים הוכחה כיעילה בכמחצית מהחולים שהשתתפו בניסוי הקליני במשך שנתיים.

דרישה להקצאת תקציב עבור סבסוד מיוחד לצורך מימון קיטנות לילדי משפחות חד הוריות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ח"כ רינה פרנקל ועמותת "ידיד" בפנייה לשר הכלכלה: המענקים לקייטנות מפלים אמהות חד הוריות עובדות

חוקרים בודקים אפשרות של טיפול בתאי גזע לילדים עם שיתוק מוחין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ניסוי קליני ראשון מסוגו שנערך בימים אלה באוניברסיטת טקסס בודק שני סוגים של טיפולים בתאי גזע לילדים עם שיתוק מוחין.

תגובת ארגון חיים וסביבה לסילוק נציגי הסביבה מוועדות התכנון

פורסם ב20/05/2014 ע"י Naor Yerushalmi

סילוק נציגי ארגוני הסביבה מוועדות התכנון מהווה "סתימת פיות שתחריף את חוסר האמון בין הציבור לשלטון". דווקא ביום בו הסתיים משפט הולילנד פוגעת הממשלה באיזונים ובלמים הציבוריים במערכת התכנון

הצעת חוק- ביטוח משכנתא למקרה של אבטלה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

יוזמי ההצעה ח"כ חיים כץ ועמותת "ידיד": במקרה של קבלת דמי אבטלה תשלם חברת הביטוח את המשכנתא ישירות לבנק ובכך תחסוך כסף רב למשפחות שנמצאות ממילא במצב של חוסר כלכלי זמני

קיים קשר הפוך בין סרטן ואלצהיימר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש בוחן את האפשרות כי אנשים מבוגרים שחווים בעיות בזיכרון ובחשיבה עשויים להיות בסיכון נמוך יותר לסרטן מאשר אנשים מבוגרים שאינם חווים את הבעיות הללו.

תכנית יוגה מיוחדת עשויה לסייע לנשים עם בריחת שתן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו, עולה כי צורה עתיקה של מדיטציה ופעילות גופנית עשויה לסייע לנשים הסובלות מבריחת שתן. החוקרים גילו כי תכנית אימוני יוגה, שנועדה לשפר את בריאות רצפת האגן, יכולה לעזור לנשים להשיג שליטה מלאה יותר על הטלת השתן שלהן ולמנוע דליפת שתן. במחקר זה לא נכללו גברים, מכיוון שבריחת שתן אצלם קשורה לעיתים קרובות לבעיות של בלוטת הערמונית, אשר פחות סביר שישתפרו בזכות אימוני יוגה.

מחקר חדש בדק האם אוכמניות יכולות לסייע בטיפול במחלת הפרקינסון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקרים בעבר הראו כי אוכמניות עשויות לסייע בהפחתת הסיכון לסוכרת והתקף לב. כעת, חוקרים מקנדה מציעים כי הפרי עשוי לסייע לטיפול במחלת הפרקינסון ובהפרעות ניווניות אחרות.

גנים של מערכת החיסון המופעלים על ידי אסטרוגן עשויים להיות קשורים לבסיס של מחלת הזאבת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

רוב המחלות האוטואימוניות משפיעות בעיקר על נשים, אך מדענים לא יודעים מדוע. חוקרים מאוהיו טוענים כי הם גילו קבוצה של גנים המווסתים את מערכת החיסון ומגבירים את הפעילות שלה בנוכחות אסטרוגן, דבר אשר יכול להסביר מדוע נשים מסוגלות להילחם טוב יותר במחלה מדבקת ומדוע הן בסיכון גבוה יותר לפתח מחלה אוטואימונית כמו לופוס. הגילוי גם פותח פתח לטיפולים חדשים שיכולים לעזור לווסת את ההשפעה של אסטרוגן על הגנים הרגישים להורמון זה.

צריכת מוגברת של קפה עשויה להפחית את הסיכון לסכרת מסוג 2

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש שנערך בהארוורד שבבוסטון מצא כי עליה בצריכת הקפה עשויה להפחית סכרת מסוג 2 .

גנים הידועים כקשורים בשיתוק מוחין ובמוות קשורים גם בלידה מוקדמת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

במחקר שנערך בניו אורלינס ראו כי SERPINE1, גן המעורב בתהליכי דלקת ובקרישת דם, קשור בשיתוק מוחין ובמוות בתינוקות שנולדו מוקדם מאוד במהלך ההריון. גן זה נמצא בעבר כקשור בעלייה בסיכון לשיתוק מוחין במחקר שנערך בפגים .

רק חמישית מלקויי השמיעה משתמשים במכשיר שמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

המחקר בדק הרגלים של 160,000 אנשים בבריטניה בגילאי 40-69 שנים ומצא כי 10.7% מהם סבלו מבעיות שמיעה משמעותיות בעת האזנה לדיבור בנוכחות רעשי רקע - אך רק 2.1% מהם השתמשו במכשיר שמיעה.

תרופה חדשה נגד סרטן שמופעלת על ידי... אור!

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סוג חדש של טיפול שנקרא "light-activated drug delivery" נראה מבטיח ומאפשר לשלוט על התיזמון והמיקום של תרופה בתוך גוף החולה. התרופה המופעלת על ידי אור ופוגעת בתאים סרטניים מבלי לפגוע ברקמה בריאה.

ניתן למנוע סיבוכי הריון בחולות לופוס באמצעות תרופה נגד מלריה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ייל מראה כי שילוב תרופה נגד מלריה עשוי להיות שימושי בסיוע במניעת סיבוכי הריון בנשים עם לופוס ותסמונת הפרעת הקרישה Antiphospholipid syndrome הקשורה בלופוס.

פסח במעון חירום לנשים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בימים אלו שלפני הפסח, כשריח הניקיון מתערבב עם ריחות האביב, מצאנו לנכון לעדכן אתכם בנעשה אצלנו במעון חירום לנשים ולאחל לכולכם ולכולכן חג שמח.

פעילות גופנית עשויה להאט את התקדמותן של מחלות הגורמות לעיוורון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מראה כי פעילות אירובית עשויה להאט את התקדמותן של מחלות שהורסות את הרשתית ובסופו של דבר גורמות לעיוורון. במחקר שנערך בעכברים שנחשפו לאורות בוהקים מזיקים, לאלה שרצו באופן קבוע על הליכונים היה תפקוד הרבה יותר טוב של הרשתית מאשר לעכברים שלא עשו פעילות גופנית.

גידול של 47 אחוזים במספר המשפחות ממעמד הביניים הנזקקות לסיוע

עמותת "ידיד": הבעייה אינה במזון לפסח אלא ביכולת הקיום היוםיומית

טיפול חדש ומבטיח בלוקמיה באמצעות תאים חיסוניים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממצאים חדשים בתחום הטיפול בלוקמיה באמצעות תאים מביאים תקווה לחולים עבורם גישות טיפוליות קונבנציונליות לא עובדות.

השמנת יתר וגלולות למניעת ההריון עלולות להעלות את הסיכון לטרשת נפוצה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

כ- 2.5 מיליון אנשים ברחבי העולם חיים עם טרשת נפוצה ו- 200 אנשים מאובחנים עם המחלה מדי יום. כעת, שני מחקרים חדשים מראים כי לפטין ("הורמון ההשמנה") וההורמונים המוכלים בגלולות למניעת הריון עלולים להגביר את הסיכון לטרשת נפוצה.

הושק פורטל אקלים ישראלי- כל מה שרציתם לדעת על שינויי האקלים בישראל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חיים וסביבה – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל משיק את פורטל "אקלים ישראלי" – פורטל האינטרנט הראשון בעברית המנגיש לציבור מידע על שינויי האקלים והשלכותיהם הישירות לישראל, ועונה על השאלה האם אפשר בכלל להתמודד עם המשבר המתרגש עלינו? הפורטל החדש הוא תוצר של שיתוף הפעולה של חיים וסביבה עם המשרד להגנת הסביבה, המוביל בממשלה את התהליך להיערכות לשינויי האקלים.

תקווה חדשה לאיבחון וטיפול בלופוס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מאוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם גילו חלבון חדש של מערכת החיסון המשפיע על מחלות אוטואימוניות כגון לופוס וטרשת נפוצה.

שימוש יומי באספירין מפחית את הסיכון לסרטן השחלות בעשרים אחוזים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקרים קודמים הראו כי אספירין עשוי לעזור בהפחתת הסיכון לסרטן השד ולסרטן עור מסוג מלנומה. כעת, מחקר חדש מהמכון הלאומי לבריאות מראה שנשים שלוקחות אספירין במינון נמוך כל יום יכולות להפחית את הסיכון לסרטן השחלות ב- 20%.

עמותת ידיד לועדת אללוף למאבק בעוני: כשלים במערכת האכיפה והגבייה מקבעים את העוני בישראל.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

משפחות עניות שיקבלו סיוע בהסדרי חובות יוכלו להחלץ ממעגל העוני. בין ההמלצות: הסדרי חוב לפני ובמהלך טיפול משפטי, שמיטה והפחתת חובות, הפחתת שכר הטרחה והאגרות בתיקי הוצאה לפועל, פיקוח על ריביות, הסדרת הליך "מיני פשיטת רגל" הסדרים מיטיבים במקרים של חובות בתחום הזכויות החברתיות (דיור, חינוך, רווחה, חשמל ומים וכד')

ליקוי שמיעה, בעיקר בנשים, נמצא כקשור בדיכאון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

במחקר אמריקאי חדש נמצא כי ליקוי שמיעה קשור בדיכאון בקרב מבוגרים בכל קבוצות הגיל, ובעיקר בנשים ובאנשים מתחת לגיל 70.

הורמון הלידה אוקסיטוצין יכול לשלוט על הביטוי של אוטיזם בבעלי חיים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הקהילה המדעית מסכימה כי מקורו של האוטיזם הוא בחיים המוקדמים שלנו, כלומר בחיים העובריים או לאחר הלידה. צוות חוקרים הביא לפריצת דרך בהבנה של ההפרעה. במאמר שפורסם בעיתון Science, החוקרים מראים כי קיימות רמות כלוריד גבוהות בתאי העצב של עכברים ששימשו כמודל חיה של אוטיזם, ורמות אלה הן חריגות כבר מהלידה.

בדיקת הגנום מסייעת למצוא טיפולים לסרטן השד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר הבודק את כל ה- DNA בגנום של תאי סרטן זיהה שאנשים מסויימים עשויים להפיק תועלת מטיפולים חדשים שנבדקים כעת בניסויים קליניים.

שתלי שבלול ללא מיכשור חיצוני

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

שתלי שבלול - מכשירים המסייעים לחירשים לשמוע – כוללים כיום מיכשור חיצוני שמותקן מחוץ לגולגולת. כעת, חוקרים בארה"ב פיתחו שבב חדש שמאפשר להשתיל שתל כזה ללא מיכשור חיצוני נראה לעין.

חוק שכולו פטור, חוק שכולו פגמים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

המדריך לליקויים (העיקריים) בחוק הגיוס ובחוק השירות האזרחי. חדו"ש קוראת לכנסת: להחזיר את החוק לועדת שקד

עמותת חיים וסביבה מודיעה: נפתחה ההרשמה לפרסי הגלובוס הירוק לשנת 2014

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אנו שמחים להכריז על פתיחתה של תחרות אות הגלובוס הירוק לשנת 2014, ומזמינים את ארגוני הסביבה והציבור הרחב לשלוח הצעות למועמדויות בקטגוריות השונות.

אכילת בשר צלוי מגבירה את הסיכון לאלצהיימר וסוכרת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מבית הספר לרפואה בניו יורק אומרים כי בשר צלוי מכיל רמות גבוהות של תרכובות הקרויות AGE. תרכובות אלו קשורות בהחמרה של מחלות ניווניות רבות, כולל סוכרת ואלצהיימר. תרכובותAGE קיימות באופן טבעי בגוף ברמות נמוכות, אולם החוקרים מצאו כי צריכת מזונות עם רמות גבוהות של AGE מגבירה את הרמות בגוף ולכן מעלה את הסיכון למחלות רבות.

הצעת חוק: עובדי ציבור ישאו תגים עם שמם ותפקידם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ח"כ תמר זנדברג שהגישה את הצעת החוק שנכתבה על ידי עמותת "ידיד" אומרת כי : הצעת החוק באה לאפשר לאזרח הבא במגע עם עובד ציבור לשמור על זכויתיו. כפי שכבר היום מקובל במשטרת ישראל וגופים נוספים אני מאמינה בצורך בשקיפות זהותו של עובד הציבור המקבל קהל בגופים כמו רשויות מקומיות, תאגידי מים, בתי חולים, מועצות דתיות וכל גוף ציבורי המקיים קבלת קהל כעניין שבשגרה.

שהייה בחושך יכולה להגביר את יכולת השמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מומחים למוסיקה אומרים לעתים קרובות כי פרפורמרים עיוורים כמו ריי צ'ארלס וסטיבי וונדר הם דוגמאות טובות לכך שחוסר היכולת לראות יכולה לשפר את יכולתו של האדם לשמוע. כעת, מחקר חדש בתחום מדעי המוח תומך בכך, ומצא כי הגבלה של הראיה לפרק זמן של שבוע עשוי להיות מספיק כדי לעזור למוח לעבד צליל בצורה יעילה יותר.

בתשובה לפניית חדוש, סגן השר לשירותי דת הרב בן דהן כותב: לפחות אישה אחת תמונה לכל מועצה דתית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

משמעות ההוראה: מספר הנשים במועצות הדתיות יכפיל עצמו ויותר. עם זאת בן דהן מסרב להתחייב למינוי יושבות ראש וממונות על מועצות דתיות. מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב מברך את בן דהן על ההתקדמות המשמעותית אבל מבהיר: "אי אפשר לעצור באמצע. יש לקוות שהבית היהודי תעניק ייצוג הולם לנשים בתפקידי ממונות ולא יהיה צורך לעתור לבג"צ"

נשים צעירות עם מוטציית BRCA1 צריכות לעבור כריתת שחלות מוקדם יותר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ידוע כי מוטציה בגן BRCA1 מעלה את הסיכון לסרטן השד והשחלות. כעת, ממצאים ממחקר בינלאומי גדול מראים כי נשים עם מוטציה זו צריכות לעבור ניתוח מניעתי לכריתת שחלות עד גיל 35, ולא לחכות עד גיל מאוחר יותר, כאשר הסיכון לסרטן השחלות עולה משמעותית.

מנת יתר של פאראצטמול ואי ספיקת כבד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מאוסטרליה זיהו מטרה טיפולית חדשה שעשויה לסייע במניעה עתידית של אי ספיקת כבד כתוצאה מנטילת מנת יתר של פאראצטמול (הידוע גם בשם אצטמינופן ונמכר בישראל בשם אקמול).

עישון גורם להתחלה מוקדמת יותר של גיל המעבר בחלק מהנשים הלבנות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עד היום המדענים נתנו לנו סיבות רבות לא לעשן, אך כעת מחקר מאוניברסיטת פנסילבניה מספק ראיות לכך שבנשים לבנות עם וריאציות גנטיות מסוימות עישון גורם לסימנים מוקדמים של גיל המעבר - עד 9 שנים מוקדם יותר מהגיל הממוצע.

צריכת אספירין עשויה לעצור את הצמיחה של גידולים הגורמים לאובדן שמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד הוכיחו לראשונה כי צריכת אספירין נמצאת בקורלציה עם בלימת צמיחה של גידול מסוג schwannoma (הידוע גם בשם נוירומה אקוסטית)- גידול תוך גולגולתי שעלול להיות קטלני וגורם בדרך כלל לירידה בשמיעה וטינטון.

ויטמין C עשוי לשפר אפקט של טיפול כימותרפי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מראה כי מתן מינונים גבוהים של ויטמין C דרך הווריד לחלק מחולי הסרטן לצד כימותרפיה קונבנציונלית עשוי לסייע בהריגת תאים סרטניים וגם להפחית חלק מתופעות הלוואי הרעילות של הכימותרפיה.

העיניים כחלון ללבלב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

החלק בלבלב שמייצר ומפריש אינסולין- ועל כן חיוני לשמירה על רמות סוכר תקינות בדם ואחראי למחלת הסכרת- לא היה נגיש לנו שנים רבות. אולם כעת חוקרים מצאו דרך לחקור את אותם תאים מייצרי אינסולין באמצעות העברתם לעין.

ניסוי קליני בויטמין D לטיפול בטרשת נפוצה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לפי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ויטמין D מצליח לחסום מעבר תאים חיסוניים מזיקים למערכת העצבים המרכזית בעכברים החולים במחלה המקבילה לטרשת נפוצה (MS) בבני אדם. הדבר מהווה הסבר אפשרי להשפעת הויטמין, המכונה "ויטמין השמש", על מניעה או הקלה של הסימפטומים של המחלה הניוונית של מערכת העצבים.

לראשונה נקבעו הנחיות למניעת שבץ מוחי בקרב נשים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

איגוד הלב ואיגוד השבץ האמריקאים יצרו לראשונה הנחיות לאנשי מקצוע בתחום הבריאות למניעת שבץ מוחי אצל נשים.

עמותת ידיד לשרי המשפטים והאנרגיה ויושב ראש ועדת הכלכלה: הדיון בכללי ניתוק המים מפלה בין אוכלוסיות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

במכתב דחוף ששלחה "ידיד" נאמר כי מהדיון המתקיים בועדת הכלכלה עולה שכללי ניתוק המים יהיו תקפים לתאגידי המים בלבד בעוד אזרחים המתגוררים ברשויות מקומיות או איזוריות שלהן אין תאגידי מים ימשיכו להיות כפופים לחוזר מנכ"ל משרד הפנים מלפני מספר שנים אשר קיימים הבדלים מהותיים בינו לבין הכללים המתגבשים. "ידיד" תובעת משרי המשפטים והאנרגיה וכן מיו"ר ועדת הכלכלה להפסיק את הדיון בכללים עד להסדרת הנושא במקביל להורות לתאגידים ולרשויות להפסיק כליל את השימוש בניתוק מים ככלי לגביית חובות.

בלוטת התריס וסיסטיק פיברוזיס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש שנערך בקנזס מביא להבנה טובה יותר של אינטראקציות מולקולריות בבלוטת התריס הקשורות לסיסטיק פיברוזיס (CF).

יום הסרטן הבינלאומי של ה-UICC

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עיקרי הנתונים שהוצגו במסיבת העיתונאים ע"י משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן ביום הסרטן הבינלאומי שנערך ביום 4.2.2014

נוירונים פעילים ביתר הם המפתח לטיפול בטינטון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

טינטון, התפיסה של רעש באוזניים או בראש כאשר אין מקור חיצוני, משפיע על כמיליון אמריקאים. עבור חלק הסימפטומים באים לסירוגין, אך עבור אחרים הסימפטומים הם קבועים, וכוללים צלצול, זמזום או שריקות הנשמעים ברציפות כסימפוניה פרטית בראשו של הסובל.

שתי הצעות חוק שיזמה עמותת ידיד יעלו מחר לדיון בועדת השרים לחקיקה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הראשונה: תיקון חוק המזונות של חה"כ זהבה גלאון ועליזה לביא יאפשר לנשים לקבל את גמלת המזונות המלאה מגיעה להן מבלי לפגוע ביכולת ההכנסה שלהן מעבודה. השנייה: של ח"כ איתן כבל אוסרת ניתוק מים לאוכלוסייה נזקקת.

חוסר מודעות וטיפול לבצקת סכרתית של הרשתית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חולי סכרת מצויים בסיכון גבוה במידה משמעותית לפתח מחלת עיניים סכרתית, אך מחקר חדש מגלה כי לפחות מ- 50% מהמבוגרים בארה"ב עם בצקת סכרתית של הרשתית (נפיחות ברשתית שעלולה להביא לעיוורון) נאמר על ידי הרופא שלהם כי סוכרת היא הסיבה למצב זה , ופחות מ- 60% עברו בדיקת עיניים בשנה האחרונה.

שיפור בטיפולים עבור מלנומה עמידה לתרופות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מלנומה הינה הצורה הקטלנית ביותר של סרטן העור, והורגת מעל 8000 איש בשנה בארצות הברית. כ- 40% מגידולי המלנומה המתקדמים גדלים בזכות נוכחות של מוטציות בגן BRAF. אף על פי שהתרופות החדשות, הנקראות מעכבי BRAF, הן בעלות יכולת לכווץ במהירות גידולי מלנומה, גידולים עם מוטציה ב- BRAF הם לעתים קרובות עמידים לטיפול מוקדם ומגיבים באופן חלקי בלבד למעכבי BRAF, מה שמשאיר תאים סרטניים שיכולים בסופו של דבר להתפתח לגידולים חדשים.

טיפול אנטי דלקתי משופר עבור התפרצויות של טרשת נפוצה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש שנערך בהולנד מהווה שלב ראשון של ניסוי שנועד לקבוע את פרופיל הבטיחות של תרופה חדשה לטרשת נפוצה, שנקראת בינתיים 2B3-201.

התגלה גן שאחראי על ירידה בשמיעה הקשורה בגיל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מאוניברסיטה בפלורידה זיהו סמן גנטי הקשור לירידה בשמיעה המתרחשת עם הגיל. זוהי פריצת דרך משמעותית בהבנה ובמניעה של תופעה המשפיעה על מיליונים ברחבי העולם ומפחיתה באופן משמעותי את איכות חייהם.

שבוע המודעות למניעת סרטן צוואר הרחם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ארגון European Cervical Cancer Association - הכריז על השבוע של 19–25 בינואר 2014 ,כשבוע עידוד המודעות למניעת סרטן צוואר הרחם באירופה. בישראל הוחלט להצטרף ליוזמה זו.

עיכובים משמעותיים באבחון לופוס בילדות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מצא כי הסימפטומים של ילד והרופא שהוא מופנה אליו יכולים להשפיע על הזמן שנדרש כדי לאבחן זאבת אדמנתית מערכתית בנוער (JSLE).

ה-FDA אישר תרופה חדשה לטיפול בסכרת מסוג 2

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ה-FDA הודיע על אישורה של תרופה בשם Farxiga (Dapaglifozin) לטיפול במבוגרים עם סכרת סוג 2. הכדור, בשילוב עם דיאטה מתאימה והתעמלות, צפוי לשפר את השליטה על ערכי הסוכר בדם.

הידבקות בזיהום בבית החולים במהלך ההריון קשורה בסיכון גבוה יותר לאוטיזם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מגלה כי זיהומים חיידקיים שאובחנו בבית החולים במהלך ההריון קשורים בסיכון גבוה יותר ללידת ילד עם הפרעה מהספקטרום האוטיסטי.

התרופה Orenitram קיבלה את אישור ה- FDA לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בחודש דצמבר 2013 אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופהOrenitram (treprostinil) Extended-Release - טבליות לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי לשימוש בקבוצת חולים על מנת לשפר את היכולת הגופנית שלהם.

התגלה חלבון מפתח במעבר מצינון למחלות ריאה קטלניות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

צוות בינלאומי של חוקרים מצא חלבון שממלא תפקיד מפתח במחלות הריאות רבות, החל משיעול עונתי ועד מחלות חמורות יותר כגון זיהומי MRSAוסיסטיק פיברוזיס. הממצאים מקדמים את הידע על מגוון זה של מחלות ויכולים לסייע במניעת זיהומים כמו MRSA.

בדיקות ביתיות ל-HPV יכולות לזהות סיכון לסרטן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לפי מחקר חדש שנערך בשבדיה, בדיקה עצמית לגילוי HPV הינה יעילה כמו הבדיקות הנעשות על ידי רופאים. על כן, בדיקות ביתיות פשוטות לגילוי HPV שיערכו בנוסף לתכניות סקר שקיימות כיום, יוכלו לזהות יותר נשים בסיכון לסרטן צוואר הרחם.

פטרייה עלולה לגרום לתסמינים של מחלת הפרקינסון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מראה כי תרכובת שמופרשת על ידי פטרייה יכולה להיות קשורה לתסמינים של מחלת הפרקינסון. לדברי החוקרים, מחלת הפרקינסון נקשרה בעבר לחשיפה לרעלים מעשה ידי האדם, אך הממצאים הנוכחיים מראים כי גם תרכובות ביולוגיות עלולות להביא להתפתחות סימפטומים של המחלה.

נשים שמנות מצויות בסיכון גבוה יותר לאובדן שמיעה, ואילו פעילות גופנית קשורה בסיכון נמוך

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי ארגון הבריאות העולמי, 360 מיליון בני אדם סובלים מירידה בשמיעה. מצב זה לעתים נחשב ל"תופעת לוואי" בלתי נמנעת של ההזדקנות. מחקר חדש מגלה כי BMI (מדד מסת גוף (גבוה יותר והיקף מותניים גדול יותר קשורים לסיכון גבוה יותר לירידה בשמיעה, ואילו רמה גבוהה יותר של פעילות גופנית קשורה בסיכון נמוך יותר לירידה בשמיעה בקרב נשים.

תרופה עשויה לשפר את האפקטיביות של השתלת מח עצם בחלק מחולי הלוקמיה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

שילוב של התרופה gemtuzumab ozogamicin (GO) עם כימותרפיה קונבנציונלית עשוי לשפר את התוצאות של השתלת מח עצם בחלק מהילדים המתמודדים עם לוקמיה מסוג AML.

קקופוניה: אובדן שמיעה לטווח קצר יכול להוות גורם מגן ולא מזיק כפי שחשבו בעבר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בניגוד לדעה הרווחת, אובדן שמיעה לטווח קצר לאחר חשיפה ממושכת לרעש חזק אינו מנבא נזק לשמיעה שלנו, אלא מהווה דרך של הגוף להתמודד עם רעש. ממצא מהפכני זה עשוי להביא בעתיד לשיפור ביכולת שלנו להגן מפני אובדן שמיעה.

כבדים מתורמים שמתו מדום לב לפני ההגעה לבית חולים יילקחו להשתלה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מבריטניה טוענים כי שימוש באיברים מתורמים לאחר דום לב שלקו בהתקף לב טרם ההגעה לבית החולים יכול להרחיב את מאגר הכבדים הזמינים להשתלה.

אובדן שמיעה מהיר עלול להיות סימפטום של המחלה הנדירה קרויצפלד-יעקב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אובדן שמיעה מהיר בשתי האוזניים עלול להיות סימפטום של המחלה הנדירה אך הקטלנית קרויצפלד-יעקב, ויש לבדוק אפשרות זו בחולים המתאימים.

סימפטומים של PTSD קשורים להשמנת יתר בנשים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממחקר חדש בבית הספר לבריאות הציבור בהארוורד עולה כי נשים הסובלות מסימפטומים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) עשויות להיות בסיכון מוגבר לעודף משקל או להשמנת יתר.

תכשיטים יוכלו לתרגם את שפת הסימנים למילים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מעצבים מיפן פיתחו קונספט חדשני שיכול לסייע למיליוני אנשים ברחבי העולם הסובלים מליקויי שמיעה לתקשר, גם עם כאלה שאינם מבינים את שפת סימנים- באמצעות תכשיט.

עמותת ידיד מתנגדת להחזרת השימוש בצווי מאסר ומעצר נגד חייבים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"מאסר חייבים ואף איום במאסר אינו חוקתי. יש למערכת הגבייה מספיק כלים לבצע את עבודתה" כתבו עורכות הדין של "ידיד" לשרת המשפטים

היכולת של ילדים אוטיסטים לבצע משימות יומיומיות משתפרת באמצעות ריפוי בעיסוק

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בניסוי שבדק התערבות בבעיות חושיות אצל ילדים אוטיסטים, נמצא כי ריפוי בעיסוק תוך שימוש בעקרונות של אינטגרציה חושית (OT- SI) סיפק תוצאות טובות יותר מאשר טיפול סטנדרטי.

התגלתה מוטציה גנטית חדשה הקשורה לאובדן שמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מוטציה גנטית חדשה זוהתה לראשונה בשנת 2010 כגורמת לאובדן שמיעה אצל בני אדם. כעת גילו החוקרים כי מוטציה זו גורמת לתפקוד לקוי של החלבון SERPINB6, המעכב אנזים שנמצא בגופנו והורס חלבונים.

טיפול במריחואנה למחלות אוטואימוניות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מאוניברסיטת דרום קרוליינה אומרים כי ל- Tetrahydrocannabinol, המרכיב העיקרי של מריחואנה, ייתכן עוד שימוש רפואי- כטיפול בחולים עם מחלות אוטואימוניות .

גמילה משימוש באלכוהול דרושה לפני ואחרי השתלת כבד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מראה כי בקרב מושתלי כבד שעוברים טיפולים נגד שימוש באלכוהול לפני ואחרי ההשתלה שיעור החוזרים לשתות אלכוהול נמוך יותר באופן משמעותי, בהשוואה לחולים שלא מקבלים טיפול או מטופלים רק לפני ההשתלה.

הצעת חוק של חבר הכנסת זנדברג ועמותת ידיד מבקשת להטיל מס על דירות ריקות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"דירות רפאים פוגעות במרחב הציבורי וגורעות מהיצע הדירות״המס יוקצה להקמת דיור בר השגה.

סמן ביולוגי נמצא כקשור לסיבוכי הריון בחולות לופוס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מניו יורק זיהו סמן ביולוגי שיכול לחזות סיבוכי הריון בחולות לופוס. לפי תוצאות המחקר החדש, חוסר איזון בין גורמים אנגיוגנטיים (חלבונים הנדרשים להתפתחות של השליה ושל כלי הדם) מאפשר לנבא סיבוכי הריון.

תרופה חדשה נוסתה במודל חיה של ניוון שרירים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

במחקר שנעשה לאחרונה דווח על תרופה חדשה שיכולה להאריך את השרידות ולשפר את התפקוד בשני מודלי עכבר של ניוון שרירים (SMA). החוקרים קבעו מהו המינון האפקטיבי המינימלי וכיצד פועלת התרופה בעכברים, ובכך תרמו לבחירת המינון המתאים במחקרים הראשונים בתרופה זו בבני אדם. המחקר בבעלי החיים הראה כי התרופה מביאה לשיפור בתאי העצב המוטוריים.

יין אדום וענבים אדומים מסייעים בהגנה מפני אובדן שמיעה וירידה קוגניטיבית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לפי מחקר חדש שנערך בדטרויט, יין אדום וענבים אדומים מכילים רזברטרול- חומר המגן מפני אובדן שמיעה וירידה קוגניטיבית. בניסוי שנערך בבעלי חיים, המדענים גילו כי חולדות מעבדה סבלו פחות מההשפעות ארוכות הטווח של אובדן שמיעה עקב חשיפה לרעש כאשר צרכו רזברטרול לפני האזנה ממושכת לרעש חזק .

מהירות ההליכה יכולה להצביע על חומרת הטרשת הנפוצה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

רופאים יוכלו לקבוע את התקדמות מחלת הטרשת הנפוצה בחולה על ידי מדידת הזמן שלוקח לו ללכת מרחק של כ-7.5 מטר.

התגלו מנגנונים המגנים מאובדן שמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים ממסצ'וסטס יצרו מודל עכבר חדש שבו באמצעות ביטוי גן בתאי השיערה באוזן הפנימית (תאי החישה המזהים צלילים ואחראים על שיווי משקל) העכברים היו מוגנים מירידה בשמיעה הקשורה בגיל וירידה בשמיעה כתוצאה מרעש, שתי הצורות הנפוצות ביותר של חירשות.

מוטציה בוירוס הפטיטיס B שקיימת בגברים בלבד גורמת לשיעור גבוה יותר של סרטן הכבד בהם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

צוות חוקרים זיהה מוטציה חדשה בוירוס הפטיטיס B (HBV) בקוריאה, אשר מופיעה בגברים בלבד ויכולה לעזור להסביר את העובדה שגברים שנגועים בהפטיטיס B בעלי סיכון בערך פי חמש יותר גבוה לפתח את סרטן הכבד מאשר נשים שנגועות בהפטיטיס B.

חדשות עמותת קליק בהוד השרון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

נתינה למען ניצולי השואה, תערוכת צילומים, סיבה למסיבה בקפה אירופה ועזרה לקהילה- כל אלה הן רק חלק מפעילויות עמותת קלי"ק בחודש האחרון

חשיפה לחומרי הדברה קשורה בסיכון מוגבר לאנדומטריוזיס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אנדומטריוזיס הוא מצב שכיח המשפיע על כ- 10% מהנשים בשנות הפוריות שלהן. מחקר חדש מצא כי שני חומרי הדברה שהיו בעבר בשימוש נרחב בחקלאות בארצות הברית לצורך הדברת מזיקים אך כיום אסורים לשימוש- קשורים בסיכון מוגבר למחלה כרונית זו.

תגליות חדשות בנוגע לוירוס הקשור בעיכובים התפתחותיים וחירשות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מגלה כי תאי גזע אנושיים פרמיטיביים עמידים בפני הוירוס CMV, אחד הגורמים הטרום לידתיים המובילים ברחבי העולם לירידה אינטלקטואלית, חירשות ומומים. חוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג מצאו כי ככל שתאי גזע ותאים פרימיטיביים אחרים מתבגרים והופכים לתאי עצב הם הופכים רגישים יותר ל- CMV, דבר שיכול לאפשר להם למצוא טיפולים יעילים לנגיף ולמנוע את ההשלכות ההרסניות שלו.

הזמנה לתמיכה במסע משלחת מיוחדת של פעילי כנפיים של קרמבו לאתרי הזיכרון בפולין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בואו להיות שותפים ולתמוך במסע משלחת נוער מיוחדת של נערות ונערים, עם ובלי צרכים מיוחדים, לאתרי הזיכרון בפולין, מרץ 2014.

קריאה לממשלה לחדש את התכנית להפחתת פליטות גזי חממה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לקראת פתיחת ועידת האקלים של האו"ם מחר בוורשה: ארגוני הסביבה קוראים לממשלה לחדש את התכנית להפחתת פליטות גזי חממה ולחסוך למשק מאות מיליוני ש"ח בשנה

עליית מדרגה בטיפול בילדים עם שיתוק מוחין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לפי מחקר שעתיד להיערך בסקוטלנד, ייתכן וניתן יהיה לעזור לילדים עם שיתוק מוחין לדבר בצורה ברורה יותר. החוקרים ינתחו את דפוסי הדיבור של צעירים שנפגעו משיתוק מוחין במטרה להבין טוב יותר מדוע יש להם קשיי דיבור.

צרבות מרובות מגבירות את הסיכון לסרטן הגרון ב- 78 אחוזים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממחקר חדש עולה כי צרבות תכופות מגבירות את הסיכון לסרטן הגרון ומיתרי הקול בקרב אנשים שאינם שותים ואינם מעשנים. המחקר גם הצביע על כך שלשימוש בנוגדי חומצה יש השפעה מגנה מפני סוגי סרטן אלו, ואילו לתרופות מרשם אין.

פורטל סיפתח מאמץ את הארגון ה- 100 לשורותיו- עמותת פעמונים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח גאה במאה העמותות שהצטרפו עד כה לשיתוף פעולה עימו. עמותת פעמונים היא העמותה המאה במספר שהצטרפה לסיפתח וגם היא, כמו תשעים ותשע קודמותיה, תיהנה מאפשרות לחשיפת פועלה, קבלת במה להשמעת קולה, חיזוקה בתודעת הציבור וסיכויים ממשיים להגדלת התרומות לה.

כאבי ראש בחולי לופוס אינם מדד לפעילות המחלה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לפי מחקר חדש, כאבי ראש הם תופעה נפוצה בקרב חולי לופוס (זאבת). המחקר מצא כי 18% מחולי הלופוס חוו כאב ראש בתחילת המחלה שלהם, ומספר זה הלך וגדל עד לכדי 58% לאחר 10 שנות מחלה. אף שכאבי הראש היו קשורים לאיכות חיים נמוכה יותר, האפיזודות הללו חלפו עם הזמן ללא תלות בטיפול ספציפי ללופוס ולא היו קשורות לפעילות המחלה או לנוגדנים עצמיים ספציפיים הקיימים בלופוס.

עמותת ידיד דורשת מהמפקח על הבנקים לעצור את תעודת הזהות הבנקאית המפלה לרעה יותר מ- 1.2 מליון ישראלים המוגדרים כמחוסרי יכולת אשראי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ב"ידיד" תובעים מהמפקח לחשוף את הפרוטוקולים של ועדת זקן בה נדונה לראשונה תעודת הזהות הבנקאית שאם לא כן ינקטו בפעולה ציבורית ומשפטית רחבת היקף

אוריאל לדרברג, מנכל עמותת פעמונים, זכה בפרס זוסמן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בטקס שנערך בשבוע שעבר בג'וינט ישראל, הוענקו פרסי הצטיינות חברתית על פעילות למען חיזוק החוסן החברתי בישראל. מנכ"ל ארגון פעמונים אוריאל לדרברג מזוכי הפרס: "הדרך לאיתנות ועצמאות כלכליים עוברת בלקיחת אחריות אישית"

ההפרעה גנטית 22q עלולה להיות מאובחנת בטעות כאוטיזם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה, ילדים הסובלים מהפרעה גנטית הנקראת תסמונת מחיקת 22q11.2 עלולים להיות מאובחנים בטעות עם אוטיזם.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מג'ונס הופקינס העובדים עם עכברים זיהו תרכובת כימית המפחיתה את הסיכון להתכווצויות מסוכנות של כלי הדם שעלולות לגרום לשבץ המתרחשות לעתים קרובות לאחר קרע של כלי דם מורחבים במוח.

תביעה להציב בכל מספרה צבאית שלט המודיע על האפשרות לסרב לגזיזת פיאות וזקן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מנכ"ל חדו"ש הרב רגב שלח את הפניה בעקבות מספר תלונות על גזיזת פיאות של תלמידי ישיבות חרדיים בצבא. ביום רביעי אישר שר הביטחון יעלון בכנסת שפיאותיו של תלמיד ישיבה נגזזו בכלא צבאי

עמותת קו לחיים נרשמה כעמותה ה-99 המצטרפת לשיתוף פעולה עם פורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח גאה לציין את העמותה התשעים ותשע שהצטרפה לשיתוף פעולה מרגש. עמותת קו לחיים. שיתוף הפעולה עם פורטל סיפתח יסייע לעמותה לקבל במה לחשיפת פועלה ותרומתה לילדים נכים ולחיזוקה בתודעה הציבורית.

לידה מושרית קשורה בסיכון גבוה יותר אוטיזם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת דיוק שבארצות הברית ניתחו רישומי לידות וחינוך מצפון קרוליינה ומצאו קשר בין השראה או זירוז של לידה לסיכון מוגבר לאוטיזם שאובחן בילדות.

אוזן אנושית בגודל מלא גודלה מרקמות בעלי חיים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

צוות חוקרים בבית חולים בבוסטון הצליח להנדס אוזן מלאכותית מרקמות בעלי חיים. האוזן בעלת מראה וגמישות כמו של האוזן האנושית ומתעוותת רק באופן מינימלי במהלך הצמיחה, הודות להוספת מסגרת מתכת דקה למבנה שלה.

חיסון לסכרת מסוג 1 התגלה כמבטיח בניסוי קליני

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חיסון חדש לטיפול בסוכרת מסוג 1 הראה תוצאות מבטיחות בניסוי בהיקף קטן. החיסון מבוסס ה-DNA נועד לנטרל את חלקה של מערכת החיסון בהשמדת תאי הלבלב המייצרים אינסולין. ייחודיות החיסון היא בכך שהוא עושה את ההפך מחיסונים קונבנציונליים, אשר נועדו להגביר את התגובה חיסונית.

עמותה חדשה בפורטל סיפתח- עמותת לאורו נלך

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "לאורו נלך", העוסקת בעידוד בני נוער לפעולות התנדבות והגדלת המעורבות האקטיבית בחיי הקהילה, היא העמותה ה- 98 המצטרפת למיזם סיפתח.

רקמת לב נוצרת מחדש עם RNA- שליח סינטטי מותאם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

באמצעות טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת הרווארד (ארה"ב) וקרולינסקה (שודיה) הצליחו תאי גזע להפוך לכלי דם בלבבות של עכברים שעברו התקף לב לאחר שהוזרק להם רנ"א שליח סינטטי מותאם . כלי דם חדשים אלו הובילו לירידה חדה בנזק ללב ועליה בתוחלת החיים בהשוואה לחיות אחרי התקף לב ללא הטיפול החדשני1.

מוסיקה לבעלי שתל קוכלארי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עבור רבים, מוסיקה היא שפה אוניברסלית המחברת בין אנשים. אולם, עבור מי שמשתמש בשתל קוכלארי- טכנולוגיה המאפשרת לחרשים וכבדי שמיעה לשמוע ולהבין את הנאמר- שמיעת מוזיקה נשארת בגדר אתגר .

בית אוהב לכל ילד- העמותה ה- 97 בסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותה חדשה התווספה לפורטל סיפתח- בית אוהב לכל ילד (SOS כפרי ילדים) הנה עמותה המסייעת לילדים בסיכון, יתומים או ילדים שמשפחותיהם אינן מסוגלות לטפל בהם.

האגודה למלחמה בסרטן במיזם חדש- הגלויה הוורודה- תעבירו את זה הלאה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, האגודה למלחמה בסרטן באדיבות חברת נוברטיס אונקולוגיה יוצאים בפרויקט "הגלויה הוורודה" – לוחצים על מילים, מרכיבים מסר אישי ושולחים גלויה וירטואלית למישהי שיקרה לכם

ארועי עמותת קליק האחרונים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הקרנה, ומאוחר יותר דיון על הסרט "השכונה" מלווה בהרצאה ושיחה עם הבמאי אילן יגודה. הרצאות מרתקות בהיסטוריה כללית ויהודית.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי מחקר שנערך בקנטאקי שבארצות הברית, וריאנטים גנטיים קשורים בסיכון מוגבר לסיבוכים כלייתיים בחולי לופוס. ממצאים אלו עשויים להוביל לפיתוח טיפולים טובים יותר על מנת להגן על בריאות הכליות של החולים במחלה.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי מחקר שנערך בקנטאקי שבארה"ב, וריאנטים גנטיים קשורים בסיכון מוגבר לסיבוכים כלייתיים בחולי לופוס. ממצאים אלו עשויים להוביל לפיתוח טיפולים טובים יותר על מנת להגן על בריאות הכליות של החולים במחלה.

דרישה להקפאת החובות והפינויים של דיירי הדיור הציבורי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "ידיד" לשר השיכון: הקפא גביית החובות והפינויים של דיירי הדיור הציבורי עד לגבייה מלאה של החובות מהגופים הציבוריים המחזיקים בנכסים ציבוריים. במידה ולא תתקבל הדרישה תעתור "ידיד" לבגצ.

אמנסטי אינטרנשיונל- על מצרים לשים סוף לכליאות וגירושים של פליטים מסוריה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

השלטונות המצרים חייבים להפסיק את המדיניות המזוויעה שלהם של כליאות בלתי חוקיות והחזרות בכפייה של מאות פליטים שנמלטו מהעימות המזוין בסוריה, אמר היום ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל.

האח הגדול מכה שנית המדינה מקימה מאגר מידע על כל רוכשי המניות בישראל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בדיון שיתקיים מחר בועדת המדע של הכנסת תבקש רשות ניירות ערך לחייב להעביר אליה מידע על כל מי שרוכש מניה של חברה ציבורית. עמותת "ידיד": מדובר בפגיעה קשה בפרטיותם של אזרחי ישראל

עמותת יד לילד המיוחד הצטרפה אל פורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת יד לילד המיוחד היא העמותה ה- 96 המצטרפת לפורטל סיפתח. "יד לילד המיוחד" מסייעת לילדים בעלי צרכים מיוחדים בטיפול, תמיכה ומתן מסגרת מעניקה ואוהבת אחרי שעות הלימודים.

כמיטב המסורת הטובה יתקיים מבצע הקש בדלת תשעד ביום שני ה-14.10.2013

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

נשיא המדינה, מר שמעון פרס, פתח הערב את פעילויות השנה החדשה של "האגודה למלחמה בסרטן" למען 'החולים ונגד המחלה'

בדיקת קולונוסקופיה בכל עשר שנים יכולה למנוע 40 אחוז ממקרי סרטן המעי הגס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי מחקר גדול וארוך טווח שנערך בבית הספר לבריאות ציבור בהרווארד, 40% מכלל מקרי סרטן המעי הגס עשויים היו להימנע אם אנשים היו עוברים בדיקת קולונוסקופיה תקופתית. המחקר החדש גם תומך בהנחיות הקיימות שממליצות כי אנשים שאינם בסיכון מוגבר לסרטן המעי הגס צריכים לעבור קולונוסקופיה כל 10 שנים.

צילום באמצעות הסמארטפון מסייע לאבחון מחלת עיניים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

צוות אמריקאי פיתח אפליקציית סמארטפון המצלמת תמונות באיכות גבוהה של הרשתית על מנת לסייע באבחון מחלות עיניים. המערכת קלה לשימוש וזולה, ופיתוחה מבשר מהפכה בתחום רפואת העיניים.

בדיקת קולונוסקופיה בכל עשר שנים יכולה למנוע 40% ממקרי סרטן המעי הגס

בדיקת קולונוסקופיה בכל עשר שנים יכולה למנוע 40% ממקרי סרטן המעי הגס

חדשות סיפתח

פסק דין: משרד השיכון יאשר רטרואקטיבית זכאות לדיור ציבורי לאמהות חד הוריות שיבחרו לעבור ממסלול מזונות למסלול של הבטחת הכנסה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בעקבות עתירה של עמותת "ידיד" והקליניקה לייצוג אוכלוסיות בפריפריה של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית קיבל בית המשפט את הודעת המוסד לביטוח לאומי כי אמהות חד הוריות יוכלו לעבור ממסלול מזונות למסלול הבטחת הכנסה. משמעות הדבר הינה שנשים המבקשות זכאות לדיור ציבורי ייכנסו לרשימת ממתינים וכן יקבלו סיוע בשכר דירה מוגדל באופן רטרואקטיבי

מחקר בעכברים מגלה טיפול מבטיח לטרשת נפוצה המבוסס על ויטמין D

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין גילו כי טיפול המבוסס על ויטמין D יכול לעצור, ואפילו להפוך, את מהלך המחלה במודל עכבר של טרשת נפוצה.

חומרת מחלת הפרקינסון קשורה לדלקת במוח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מצא שסמנים של דלקת בנוזל השדרה (נוזל המגן על המוח ועמוד השדרה), קשורים בסימפטומים כמו עייפות, דיכאון וחרדה בחולי פרקינסון. לדברי החוקרים, הממצאים עשויים להוביל לדרכים חדשות לטיפול במחלת הפרקינסון המורכבת.

מצביעים על מה שחשוב: לראשונה בישראל קמפיין משותף של ארגוני הסביבה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ארגוני הסביבה משיקים קמפיין משותף ייחודי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הקמפיין יהיה פעיל ברשתות החברתיות ובאירועים ברחבי הארץ הקמפיין הפרסומי עולה באמצעות "השדרה-אג'נדה"

אמנסטי אינטרנשיונל: טורקיה מואשמת בהפרות גסות של זכויות אדם במחאות פארק גזי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

השלטונות הטורקיים ביצעו הפרות זכויות אדם רחבות היקף כשניסו לרמוס את מחאת פארק גזי הקיץ, אמר היום ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל.

אתם שואלים ראש העיר הבא עונה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

5 מועמדים לראשות, 4 כבר אישרו את בואם איפה ראש העיר?

יתר לחץ דם ריאתי עלול להיגרם על ידי מסלול מולקולרי שפוגע בכלי דם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

יתר לחץ דם ריאתי, צורה קטלנית של לחץ דם גבוה שמתפתחת בריאות, עלול להיגרם על ידי מסלול מולקולרי שגורם לדלקת ופוגע בשכבה הפנימית של כלי דם, כך עולה ממחקר חדש בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד.

ויטמין B עשוי להפחית את הסיכון לשבץ

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תוספי ויטמין B ידועים כמועילים לבעיות בריאות רבות, כולל סטרס, חרדה, דיכאון, דמנציה, מחלת אלצהיימר ומחלות לב. עם זאת, קיימים מחקרים בהם ישנם ממצאים סותרים בנוגע לקשר בין שימוש בתוספי ויטמין B והתקפי לב או שבץ. מחקרים מסוימים אף הציעו כי התוספים עלולים להגביר את הסיכון לאירועים אלה.

חרדה מניעה חולות סרטן שד צעירות לעבור כריתות שד מיותרות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לאחר שאובחנו עם סרטן בשד אחד, צעירות רבות בוחרות להסיר את השד הבריא בהליך הקרוי כריתה מניעתית של הצד הנגדי (CPM), למרות הידיעה שהדבר כנראה לא ישפר את סיכויי השרידות שלהן.

הקשר בין כולסטרול לתסמונת רט

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סטטינים, קבוצת תרופות להורדת כולסטרול שנמצאת בארון התרופות של רבים מאיתנו, עשויים להיות המפתח לטיפול בתסמונת רט, הפרעה אוטיסטית חמורה המשפיעה על בנות צעירות.

פעילות גופנית, דיאטה וקפה מפחיתים סיכון לסרטן הרחם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש מגלה כי פעילות גופנית, אכילה בריאה ושתיית קפה יכולים להפחית את הסיכון לסרטן הרחם, מחלה המשפיעה על כמעט 50,000 נשים בארה"ב בכל שנה.

סרטן המעי הגס עשוי להיגרם על ידי חיידקים המצויים בפה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

שני מחקרים חדשים מראים כי סוג מסויים של חיידקי מעי המצויים בפה עלולים לעורר סרטן מעי גס על ידי השפעה על התגובה החיסונית ושפעול גנים הקשורים לסרטן. החוקרים מאמינים כי הממצאים עשויים להביא לשיפור באיבחון, מניעה וטיפול בסרטן המעי הגס.

היגיינה טובה יותר קשורה בסיכון גבוה יותר לאלצהיימר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת קמברידג' עולה כי אנשים שחיים במדינות עשירות יותר עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח את מחלת האלצהיימר

שמן הדגים אומגה 3 קשור בסיכון לסרטן הערמונית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אכילת כמות רבה של דגים שמנים או צריכה של תוספי אומגה 3 עלולות להיות מזיקות לבריאות. מחקר חדש מגלה כי גברים בעלי ריכוזים גבוהים בדם של חומצת השומן אומגה 3 נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח סרטן הערמונית.

צריכה מוגברת של קפה עשויה לעזור כנגד סרטן הערמונית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

צריכה של ארבע כוסות קפה או יותר ביום יכולה להפחית את הסיכון להישנות סרטן הערמונית והתקדמותו, כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בסיאטל.

טיפול מותאם אישית בטרשת נפוצה הוא גורם מפתח להצלחת טיפול

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לדברי חוקרי מחלת הטרשת הנפוצה בספרד- בקרוב יאושרו תרופות חדשות כנגד המחלה שיהוו אפשרויות טיפול נוספות במחלה. אולם, למרות האישור הצפוי, חשוב לזכור כי הדרך היחידה בה ניתן לשלוט על המחלה היא באמצעות מתן טיפול מותאם אישית וחיזוי תופעות הלוואי של התרופה הניתנת. למרבה הצער המאמצים הללו עדיין נמצאים בשלבי פיתוח מוקדמים.

השמנת יתר בקרב מתבגרים קשורה בירידה בשמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי תוצאותיו של מחקר חדש, לבני נוער הסובלים מהשמנת יתר יש סיכוי גבוה יותר לאבד את שמיעתם בהשוואה לבעלי משקל תקין

יום המודעות לסרטן הערמונית- ספטמבר 2013

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות מציינים את יום המודעות לסרטן הערמונית ב- 15.9.2013.

לראשונה: טיפול מוצלח בשיתוק מוחין באמצעות דם טבורי שנלקח מהחולה עצמו

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

רופאים מגרמניה הצליחו לטפל בשיתוק מוחין באמצעות מתן דם טבורי שנלקח מהחולה עצמו. לאחר דום לב עם נזק מוחי חמור, ילד בן שנתיים וחצי הוגדר כצמח זמן ממושך והיו לו סיכויי הישרדות מינימליים. חודשיים בלבד לאחר טיפול בדם טבורי המכיל תאי גזע, הסימפטומים השתפרו באופן משמעותי, ובהמשך הילד למד להגיד משפטים פשוטים ולזוז.

איפה הכסף? שערורית הזרמת הכספים לישיבות נמשכת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

השר פירון יאריך תוקף הקריטריונים הלא חוקיים שמאפשרים העברת הקצבות לישיבות למרות ביטול חוק טל. מאז ביטול חוק טל הוזרמו בניגוד לחוק לישיבות כ-400 מיליון שקלים. פרקליט העותרים עו"ד ברנע: נבקש צו ביניים נגד המהלך. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "נפעל לסיכול שרץ ההקצבות"

בשנת 2012 חילקו תאגידי המים דיבידנדים בסכום של 71 מיליון שקלים חדשים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ח"כ איתן כבל, בשיתוף עמותת "ידיד" מכינים הצעת חוק שתחייב את הרשויות המקומיות לבחון בין החזרת הכסף לחשבונות התושבים או הפחתת תשלומי הארנונה שלהם לבין "צביעת הכספים" כך שישמשו לפרוייקטים חינוכיים ותרבותיים

יעד טיפולי חדש למחלת הריאות סיסטיק פיברוזיס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מקנדה גילו לאחרונה את המסלול בתאי ריאה שגורם לדלקת ריאות בחולי סיסטיק פיברוזיס (CF), וראו כי צמצום פעילותו של המסלול מקטין את הדלקת. ממצא זה מהווה יעד תרופתי פוטנציאלי חדש לטיפול במחלת ריאות זו...

כליה מלאכותית מפיחה תקווה בחולים המרותקים למכונת דיאליזה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עבודות, חופשות, מפגשים עם חברים- כל אלו תופסים מקום משני בחייהם של חולי דיאליזה התלויים בטיפולים שמפצים על כשל כלייתי, אולם, חוקרים מסן פרנסיסקו עושים כעת שימוש בטכנולוגיה חדשנית כדי ליצור מכשיר שיוכל להקל על חייהם של אלו התלויים בדיאליזה: הם מפתחים כליה מושתלת מלאכותית בגודל של כוס קפה שתבצע את פעולתה של מכונת הדיאליזה.

אמנסטי אינטרנשיונל: יש לעצור לאלתר את כל משלוחי הנשק למצרים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על כל הממשלות להשהות לאלתר העברת כל נשק לידי כוחות הביטחון המצריים המשמש לפיזור אלים ובלתי מוצדק ולפעמים אף קטלני של עצרות והפגנות ברחבי המדינה, אמר היום ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל.

סקירה משווה בנושא מצב השתלות איברים מהמת בישראל לעומת מדינות אחרות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סקירת מצב שנכתבה ע"י ד"ר יעל גליל, ובה ניתוח מצב תרומות האיברים בישראל שמקורן מן המת בהשוואה למדינות אחרות, תוך שימת דגש על המלצות לשיפור הרמה הנוכחית. הסקירה מובאת אליכם כלשונה וכפי שהועברה לשרת הבריאות, הגב' יעל גרמן לפני ימים אחדים

מאז ביטול חוק טל יותר מ-400 מליון שקל הועברו בניגוד לחוק לישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחר ידון בג"ץ בעתירה המבקשת להפסיק את ההקצבות ל-54 אלף תלמידי ישיבות בעקבות ביטול חוק טל. כן ידון בית המשפט בעתירות המבקשות למנוע דחיית גיוסם של מאות תלמידי ישיבות. מנכ"ל חדו"ש: "גם כשהמפלגות החרדיות אינן בקואליציה, היא ממשיכה להכנע לסחטנות"

קיצוצים גדולים בישיבות, בקצבאות הילדים ובדיור. כשלון בהחלת מיצוי כושר ההשתכרות, עיכוב בליבה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סמנכ"ל חדו"ש, שחר אילן מעריך את היקף הקיצוצים בכ-4 מיליארד שקלים אם מחשיבים את קצבאות הילדים ומיליארד עד שניים בלעדיהן. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "הוכח כמה חשוב היה להרחיק את המפלגות החרדיות מברז הקצבות המדינה. חיוני ליישם במהירות רפורמות בתוכנית הליבה ובמיצוי כושר ההשתכרות"

לראשונה, אישה מונתה לממונה על מועצה דתית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממעקב חדו"ש עולה שזו האישה הראשונה מבין כ-135 ממונים. בכל הרכבי המועצות הדתיות נבחרים יש רק 27 נשים מתוך כ-460 חברים ואין אף יו"ר נבחר. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "צריך לבטל את המועצות הדתיות. עד שזה יקרה יש להעניק לנשים ייצוג מלא במועצות"

יוזמה חדשה: להפנות 2 אחוז מתקציב הסיוע הבטחוני מארהב לבטחון תזונתי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "ידיד": באמצעות הסיוע ניתן למשל לרכוש מזון לתינוקות ולחלקו למשפחות מעוטות הכנסה

Don't Worry, Be Healthy: הנטיה לארוע לבבי מופחתת משמעותית בקרב אנשים שמחים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחקר חדש באוניברסיטת Johns Hopkins מגלה כי אנשים בעלי טמפרמנט עליז נוטים לסבול הרבה פחות מארועים לבביים כגון התקף לב או מוות לבבי פתאומי.

אמנסטי אינטרנשיונל: חמאס חייב לעצור את ההוצאות להורג המתוכננות לאחר חג העיד בעזה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

רשויות החמאס בעזה חייבות לעצור את ההוצאות להורג שעל פיהן הן מתכננות לקיים לאחר חג עיד אל פיטר השבוע, אמר הבוקר ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל.

ירידה פתאומית בטסטוסטרון עלולה לגרום לסימפטומים של פרקינסון אצל גברים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תוצאות מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מהמחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי של אוניברסיטת Rush בשיקגו מראות כי ירידה פתאומית בטסטוסטרון, הורמון המין הגברי, עלולה לגרום לסימפטומים דמויי פרקינסון בעכברים ממין זכר.

תקדים: ועדה מתאמת לדיור ציבורי בבאר-שבע

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

את המיזם – "ועדה מתאמת לדיור ציבורי" יזמו סטודנטים לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון בשיתוף העמותות "ידיד" ו"סינגור קהילתי", שאליהם הצטרפו חברת עמידר, עיריית באר שבע ותושבי העיר, ובהמשך גם משרד הבינוי והשיכון. "כוונתנו היא להושיב יחד את מי שסובל מבעיות תחזוקה בדיור הציבורי, ואת מי שבידיו הכח לפתור אותן. אנחנו מקווים כי הצלחת המיזם בבאר שבע תאפשר להרחיבו לשאר הערים שבהן מתגוררים דיירי הדיור הציבורי" אומרת טל גל-עד, אחת מהסטודנטים.

דרישה להטלת קנסות כבדים על אפלית ערבים במקום עבודה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "ידיד" לחברי ועדת הכלכלה: להטיל קנסות כבדים ואישיים על מנהלי בנקים שעובדיהם יפלו לרעה אזרחים ערבים

אובדן שמיעה שנגרם מפיצוצים רמים עשוי להיות בר טיפול

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מביה"ס לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד גילו כי אובדן שמיעה שנגרם כתוצאה מהדף של פיצוצים רועמים, אשר נחשב בעבר כבלתי הפיך, עשוי להיות בר טיפול.

חדוש לרמטכל: לחקור הטענות על מיקרים של גזיזת פאות של מתגייסים חרדים בתהליך החיול

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

על פי הפרסומים נגזזו בין היתר פאותיו של בנו של ח"כ ניסים זאב מש"ס. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "יש לוודא שמיקרים חמורים כאלה לא יקרו בצה"ל"

כתוצאה מהגזירות הכלכליות- רבים ממשקי הבית יקצצו גם במזון והתרופות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סקר עבור עמותת "ידיד": רבע מהישראלים עומדים לקצץ בהוצאות המזון שלהם כתוצאה מאישור הגזירות הכלכליות

עמותות חינוכיות בישראל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מאמצע שנות התשעים חלה תמורה בתפיסת הציבור בנוגע לאחריות לאיכות החינוך בישראל. אם בעבר הגישה הייתה שאחריות זו נופלת באופן בלעדי על כתפי משרד החינוך הרי שכיום ניכרת מגמה של התערבות בעשייה החינוכית באמצעות עמותות וארגונים ללא מטרות רווח.

הזמנה לערב התרמה של עמותת יד ביד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אגודת 'יד ביד' מזמינה אתכם לרכוש כרטיסים לערב גאלה חגיגי של המחזמר המצליח משנת 1956- גברתי הנאוה

בית המשפט למשרד השיכון: החלטת הועדה העליונה לדיור חייבת להיות מנומקת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קבע כי לא ניתן לקבל החלטת הוועדה העליונה במשרד השיכון המסתתרת מאחורי המשפט: "למרות הנסיבות לא ניתן לחרוג מהכללים". בעמותת "ידיד" מביעים סיפוק רב מהחלטת השופטת ואומרים כי מדובר בקביעה חשובה המחייבת את המדינה לבחון את המקרים הקשים המגיעים לפיתחה כועדת חריגים או ועדה עליונה בצורה רצינית ומעמיקה בידיעה כי החלטותיה תעמודנה לביקורת שיפוטית

הממשלה צפויה לאשר מחר : יעד של 6000 מתנדבים בני מיעוטים בשירות האזרחי בעוד חמש שנים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חדו"ש: "צעד חשוב אבל חלקי בכיוון הנכון של שוויון כללי בנטל"

המגזר השלישי בישראל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בישראל, נכון לתחילת שנת 2013, פועלים כ25,000 ארגונים ללא כוונת רווח שאינם חלק ממוסדות המדינה. ארגונים אלה, על סוגיהם השונים (עמותה, מלכ"ר, חברה לתועלת הציבור ועוד), מהווים את המגזר השלישי.

משבר השוויון בנטל מתחדש

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בג"צ מורה למדינה: להודיע האם שר הביטחון מתכוון לדחות גיוסם של אלפי תלמידי ישיבות, ולנמק מדוע לא יוצא צו ביניים נגד הדחיה. עו"ד ברנע: "החלטת בג"צ מסר חד ורמז עבה". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "יש לקוות שהמדינה תפסיק להתבזות, תגייס את תלמידי הישיבות במועד ותפסיק את ההקצבות הלא חוקיות לישיבות"

היועץ המשפטי לכנסת לבגצ: חוק פרי לא יעבור במושב הקיץ

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

כתב בהודעה לבג"צ כי לא ראוי ולא סביר שהחוק יועבר בלחץ זמן. חדו"ש והפורום לשוויון בנטל: כל דחיה באישור החוק הרע הזה לטובה. עו"ד ברנע: נסיון של שר הביטחון לדחות גיוס אלפי תלמידי ישיבות, יהיה בניגוד לחוק

עמותת ידיד לועדת אנדורן להסדרי החובות בבנקים: יש לבחון גם את זכותם של חייבים פרטיים ומשקי בית להסדרי חוב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בין ההמלצות: קביעת משך זמן סביר לניהול מו"מ להסדר,הפחתת שכר הטרחה הקבוע בפתיחת תיקי הוצאה לפועל, פיקוח על ריביות הסדרת הליך "מיני פשיטת רגל"שמירה על זכויות החייבים (במיוחד במקרים בהם מדובר בזוכים המספקים זכויות בסיסיות כגון דיור, רפואה, רווחה, חינוך וכד').

אמנסטי אינטרנשיונל: הריסת בתי הבדואים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב חייבת להיפסק לאלתר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ממשלת ישראל חייבת להפסיק לאלתר את הריסת בתיהם של הבדואים בנגב הממוקמים בישובים בהם הממשלה מסרבת להכיר באופן רשמי, מוסר היום (חמישי) ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, בעקבות ידיעות כי הכפר אל עראקיב נהרס עד היסוד שוב, הפעם בעיצומו של ט' באב, על ידי פקחי מנהל מקרקעי ישראל.

ביוזמת יושב ראש ועדת הכלכלה ועמותת ידיד: 40 מליון שקלים להנחה במים לקשישים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הרפורמה בתאגידי המים; היו"ר ברוורמן: האישור התאפשר לאחר שהוסכם על תוספת הנחות של 40 מיליון שקל בשנה לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה. עמותת "ידיד" שעמדה מאחורי יוזמת יו"ר ועדת הכלכלה הכינה עבורו גם הצעת חוק פרטית המעניקה הנחות לכלל מקבלי הבטחת הכנסה ומזונות מן הביטוח הלאומי. "כפי שכתבנו וקידמנו את חוק ההנחה בחשמל עם ח"כ לשעבר משה כחלון כך נקדם את הצעת החוק החדשה עם ח"כ ברוורמן", אומרים ב"ידיד.

לא שומרת מצוות ? לא תקבלי כספי תרומה שהובטחו להשתלת כליה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לפני ימים אחדים התקשר אליי גבר בשנות החמישים לחייו. במבטא רוסי כבד הוא שטח בפניי את סיפורו האישי קורע הלב, כשבנימת קולו אני מזהה ייאוש, חשש כבד מפני העתיד אך עם זאת נכונות להילחם כל עוד אפשר. גם כשההבטחה לתרומת הסכום המלא למימון הניתוח הופרה בשל "אי שמירת מצוות" לא איבדו הזוג פיזוב תקווה לעזרה במימון הסכום המלא לניתוח השתלת הכליה.

עמותות המסייעות למושתלי כבד ומושתלי כליה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בישראל פועלות עשרות עמותות אשר שמו לעצמן למטרה לסייע למי שלוקים במחלות כבד וכליות. רבות מעמותות אלה נוסדו על מנת להשיג מימון לניתוח השתלה עבור חולה מסוים. ישנן מספר עמותות שפועלות גם כדי להעניק תמיכה למי שכבר עברו ניתוחי השתלת כבד או כליה, לבני משפחתם ולקרוביהם.

הממשלה לבגצ: שר הביטחון מתכוון לדחות גיוסם של אלפי תלמידי ישיבות שקיבלו צווים מאוגוסט

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הפרקליטות טוענת: גיוס תלמידי הישיבות אינו עולה בקנה אחד עם החוק המיועד להביא לגיוס תלמידי הישיבות. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "עוד הוכחה ששמדובר בחוק שוויון בנטל ללא שוויון בנטל". עו"ד ברנע: "החלטת השר לא תהיה שווה את הנייר שהיא כתובה עליו"

משרד השיכון חושף מדיניות חדשה: אנחנו מתכוונים להקשיח את הקריטריונים המזכים בדיור ציבורי ולצמצם את מספר הזכאים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תגובת "ידיד": " עמדת המדינה ולפיו אנשים מוחלשים אמורים לעבור להתגורר בערים רחוקות בהן שכר הדירה נמוך, הינו עמדה מנוכרת שלא מבינה את הצרכים של אוכלסויות מוחלשות."

אמנסטי אינטרנשיונל: על שלטונות מצרים לאפשר כניסת פליטים סורים למדינה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אמנסטי אינטרנשיונל קוראת היום (חמישי) לשלטונות מצרים לא למנוע את כניסתם של פליטים מסוריה למצרים; זאת, בעקבות דיווחים כי חלק מ-259 פליטים סורים שהגיעו באמצעות האוויר לקהיר ביום שני השבוע, הוחזרו לסוריה ולמדינות אחרות באזור כשהגיעו לשדה התעופה בקהיר, בעקבות סירוב השלטונות המצריים להכניסם למצרים.

חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הצעת חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (תיקון – השקעת תשלומי דייר ציבורי), התשע"ג–2013 שיזמה וכתבה עמותת "ידיד" קובעת כי כל הכספים שמתקבלים מתשלומי שכר הדירה של דיירי הדיור הציבורי ישארו בקופת החברות המשכנות וישמשו לשיפוץ ושיקום מלאי הדירות הקיים.

הצטרפו לדור העתיד שבתמונה: תורמים להמשך תאי נאמני תורה ועבודה בקמפוסים!

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בשנה החולפת הצליחה תנועת נאמני תורה ועבודה להרים פעילות ארצית מרשימה ביותר ע"י הקמת תאי סטודנטים בכל הקמפוסים: עשרות פעילויות, חוגים, סעודות שבת, מפגשים, שיעורים ושבתות. מטרת פרוייקט התאים הינה ליצור את דור ההמשך של נאמנות לערכי תורה ועבודה.

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ומוקד סיוע לעובדים זרים: להפסיק את הליך הגרוש מרצון בו הוחל בימים האחרונים במתקן סהרונים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בימים האחרונים נודע למוקד סיוע לעובדים זרים ולאמנסטי אינטרנשיונל ישראל כי רשות ההגירה החלה באחרונה לבצע הליך של "גירוש מרצון" בקרב מאות מבקשי מקלט מאריתריאה המוחזקים ללא משפט בכלא סהרונים בנגב. במסגרת ההליך, מוצאים בימים האחרונים כ-15 מבקשי מקלט מהכלא בכל פעם, לצורך מילוי טפסים בשגרירות אריתריאה, כשלב ראשון של הליך הגירוש.

התייחסות עמותת ידיד להעברת תכנית ויסקונסין לאחריות שירות התעסוקה - והדרישה להקמת רשות לאומית לתעסוקה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ב"ידיד" מברכים את שרי האוצר והכלכלה ואת יו"ר ועדת העבודה והרווחה על ההחלטה להעביר את האחריות לתוכנית ויסקונסין החדשה לאחריות שרות התעסוקה "אנו טוענים מזה זמן כי שרות התעסוקה חייב לקבל אחריות על כל נושא התעסוקה בישראל ובהקשר זה הוא צריך להפוך לרשות הלאומית לתעסוקה אשר ממשלת ישראל עצמה קיבלה כבר לפני מספר שנים החלטה להקימה, בעקבות דו"ח מבקר המדינה ודו"ח ועדת אקשטיין, אך דבר לא נעשה.

עדכון מאמנסטי אינטרנשיונל

עשרות מקרים של תקיפות והטרדות מיניות בכיכר תחריר מאז החלו ההפגנות במצרים

העמותה למען מושתלי הכבד בישראל הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

העמותה למען מושתלי כבד בישראל מצטרפת למיזם סיפתח, והיא העמותה ה- 93 המופיעה במדריך העמותות של פורטל סיפתח.

עמותת ידיד לועדת הכספים: לבטל את הקיצוץ בקצבאות או להפוך אותו לחסכון

דבר עמותת צ.ב.ע

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת צ.ב.ע סוגרת שנה ומסכמת: לאחר שנה מלאה בהנאה, עשייה, קשרים ולמידה, חשוב שנבחן את כל אותם דברים מגוונים וצבעוניים שחווינו לאורכה בכל התחומים- הלימודי, החברתי, הרגשי וההתנהגותי.

עמותת חדוש מפרסמת: 34 מדינות מאפשרות מיסוד זוגיות של בני אותו מין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ב-15 מדינות הוכרו נישואין לבני אותו מין וב-3 הם אפשריים בחלק מהמדינה. בעוד 17 מדינות מתאפשר רישום זוגיות. כך עולה מנתוני אתר מפת חופש הנישואין של חדו"ש. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולהעביר בישראל חוק נישואים אזרחיים שיכלול נישואים לבני אותו מין"

אמנסטי אינטרנשיונל קורא לשלטונות מדינת טקסס בארה"ב לעצור את ההוצאה להורג ה-500 במדינה שצפויה הלילה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל קורא לשלטונות טקסס לעצור את ההוצאה להורג ה-500 מאז חודש עונש המוות במדינה בשנת 1976. ההוצאה להורג צפויה להתבצע הלילה (רביעי) בשעה 18:00 (02:00 לפי שעון ישראל). קימברלי מקארתי, אפרו-אמריקנית בת 52 נידונה למוות בשנת 2002 באשמת רצח, והלילה מתכוונים שלטונות טקסס להוציאה להורג בזריקת רעל קטלנית בכלא האנטסוויל.

האוצר – ביטול חוק נהרי יחסוך כמאה מיליון שקל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ועדת החינוך דנה בביטול חוק נהרי במסגרת חוק ההסדרים. החוק שהעבירו המפלגות החרדיות ב-2007 מחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חינוך המוגדרים מוכר שאינו רישמי. לאחר ביטול החוק, התקצוב יהיה תלוי בהחלטת הרשות: חדו"ש: להתנות העברת תקציבים בעתיד בלימודי ליבה

אמהות חד הוריות מכל הארץ יוצאות למאבק: דורשות פיצוי בשל הגזירות הכלכליות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

יקיימו כנס מחאה ראשון בתל אביב."מדינת ישראל מעודדת אותנו להשאר בבית במקום לצאת לעבוד."

ועדת החינוך תדון היום בביטול חוק נהרי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הדיון – במסגרת חוק ההסדרים. החוק שהעבירו המפלגות החרדיות ב-2007 מחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חינוך המוגדרים מוכר שאינו רישמי. לאחר ביטול החוק, התקצוב יהיה תלוי בהחלטת הרשות. חדו"ש: להתנות העברת תקציבים בעתיד בלימודי ליבה.

אמהות חד הוריות עובדות מתלוננות: למרות הבטחת משרד הכלכלה אנחנו לא זכאיות לסיוע במימון קייטנות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"התוכנית לסבסוד קייטנות להורים יחידים, במתווה הנוכחית שלה, פוגעת קשה באלפי משפחות של הורים יחידים העובדים מזה תקופה ארוכה אך הכנסתם קרובה לשכר הממוצע במשק ועקב כך אינה מזכה אותם בשום הטבה ממשלתית... אני קורא לך ולשרי האוצר והרווחה לפעול במהירות ולהפשיר את התקציב הנדרש כדי שניתן יהיה להרחיב את הקריטריונים כך שניתן יהיה לסייע גם לקבוצה גדולה נוספת של אמהות חד הוריות אשר לצערינו נכללות היום בקבוצת "העובדים העניים", כך כתב סמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, לשר הכלכלה נפתלי בנט ולשרי האוצר והרווחה.

קיצוץ בחינוך החרדי? גידול של 50% בתקציב משרד החינוך לרשת מעין החינוך התורני של שס

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בתגובה אומר מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "אם הבדיחה לא היתה על חשבון משלם המיסים ומצביעי יש עתיד אפשר היה להתפוצץ מצחוק"

הנכם מוזמנים למופע רוק מדהים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

שכל הכנסותיו קודש לילדי כנפיים של קרמבו,תנועת נוער לילדים עם צרכים מיוחדים, הראשונה והיחידה מסוגה בעולם.

בעלי רישיון נהיגה יצורפו אוטומטית למאגר תורמי האברים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

שרת הבריאות יעל גרמן (מטעם מפלגת יש עתיד) מקדמת יוזמה לפיה כל נהג בישראל יצורף למאגר תורמי האיברים, מאגר אליו משתייכים כיום רק מי שחתמו על כרטיס "אדי"

עמותת חדוש מפרסמת: 34 מדינות מאפשרות מיסוד זוגיות של בני אותו מין

עמותת הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מן הארגונים החשובים בארץ הפועלים למען קהילות הלסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים (להט"ב).

מידע פנימי לעמותות שותפות בסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח מתקרב בצעדי ענק ליעדיו החברתיים. אם עד היום הושקעו כספים רבים בהקמת תשתית האתר, והגברת תעבורת המבקרים לאתר, יצירת שיתופי פעולה עם עמותות ובניית המותג "סיפתח" הרי שעכשיו אנו מגיעים ל"זמן האמת" בו עלינו לתרגם את תנועת המבקרים הגוברת מדי חודש בחודשו לכסף. בידיעה זו נספק לכם קצת נתונים שעשויים לעניין אתכם לגבי פעילות סיפתח, ונתוני העמותה בו.

טיפ מס' 7 - חשיפת סיפתח בתקשורת- הרווח של כולנו

טיפ מס' 6 - סרטון סיפתח ביוטיוב- חוסך הסברים ועונה על שאלות רבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

טיפ מס' 5 - עדיין לא המלצתם על סיפתח בפייסבוק?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

טיפ מס' 4 - מדוע כדאי להוסיף חתימה לאימייל ובה קישור לסיפתח?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

טיפ מס' 3 - עדיין לא עדכנתם את מכריכם על שיתוף הפעולה עם סיפתח באימייל ?

קריאה לעזרה של נציגי עמותת יד ביד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

באימייל שהגיע למערכת סיפתח מעמותת יד ביד, פורסמה קריאה לאמץ את העמותה בקרב לקוחות בנק מזרחי לסוג של תחרות בה הפרס הראשון בגובה 500,000 ש"ח ימסר לעמותה שתיבחר בהתאם להמלצת לקוחות הבנק. להלן המייל:

גם אתרי היכרויות ניתן למצוא בפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לא טוב היות האדם לבדו. כדי לאפשר לכל מי שמעוניין ליצור קשר עם בן/בת זוג פוטנציאליים, לכל מטרה, הוקמו באינטרנט אתרי היכרויות. סיפתח מאפשר לכם גישה נוחה וישירה לאתרי ההיכרויות המובילים בארץ ובה בעת את ההזדמנות לתרום לעמותות ולקדם נושאים הקרובים לליבכם.

תוכניות לעתיד הקרוב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אמנם פורטל סיפתח קרם עור וגידים, ובאחרונה החל לייצר תעבורת מבקרים משמעותית, אך הסיבה העיקרית לשמה הוקם- יצירת תרומה לעמותות טרם מומשה. בחודשים הקרובים יושקעו משאבים רבים ומשמעותיים בהגדלת ושדרוג מקורות ההכנסה ממפרסמים על חשבון המשאבים שהושקעו עד כה ברתימת עמותות חדשות למיזם, וזאת בכדי להתחיל לייצר תרומה לעמותות מרווחי אתר, וכמובן רווחיות לאתר עצמו.

מידע פנימי לעמותות שותפות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

טיפ מס' 2 - מהי התועלת שבהטמעת קישור מאתר העמותה לסיפתח ?

תקציב עמותה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותה מעצם הגדרתה הינה גוף המתנהל ללא כוונת רווח. שלא כמו גוף עסקי, שפעילותו נועדה לייצר רווחים, פעילותה של עמותה מסתכמת בהשקעה של כספים למען קידום מטרותיה המוצהרות וכל זאת מבלי שהשקעה זו מניבה הכנסות מספיקות, אם בכלל.

אמנסטי ישראל: יולדת מאריתראה נאלצה ללדת בחדר הרנטגן בבית החולים איכילוב בתל אביב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בעקבות לידה של אריתריאית בחדר הרנטגן באיכילוב קורא אמנסטי אינטרנשיונל לשרת הבריאות יעל גרמן: חייבי את בתי החולים לטפל בחולים על בסיס שיקולים רפואיים, ולא על בסיס מוצא אתני

האגודה למלחמה בסרטן ביוזמה חדשה במטרה להקל על חולי סרטן במימוש זכאותם לגמלת שירותים מיוחדים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למלחמה בסרטן יזמה מהלך נוסף, בסדרת המהלכים שהיא יוזמת, שמטרתם לפשט תהליכים, ולהקל על חולי סרטן בדרכם למימוש זכויותיהם וזכאותם.

מהו אישור ניהול תקין?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

משנת 1998 לא יכולה עמותה לקבל תמיכה ממשלתית מבלי שהיא מקבלת "אישור ניהול תקין" מרשם העמותות. מאז שממשלת ישראל הציבה תנאי זה אימצו אותו גם גופים נוספים כגון הסכנות היהודית ואף תורמים גדולים (פרטיים ומוסדיים). אין פלא כי רוב העמותות ככולן פונות לרשם העמותות בבקשה לקבל אישור ניהול תקין ולהימצא (אם לא מיד אז לפחות בסופו של תהליך) ראויות לקבלו.

פרויקט אינטרנטי לגיוס כספים עבור מחנות הקיץ של ילדי עמותת בית הגלגלים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת בית הגלגלים פועלת משנת 1979 ומפעילה חמישה בתים שוקקי חיים ברחבי הארץ המשמשים למרכז פעילות ובילוי חברתי למאות ילדים, בני נוער ובוגרים נכים בעיקר כתוצאה משיתוק מוחין, ניוון שרירים ומחלות קשות אחרות.

בזכות עמותת עוגן, ניצחון משפטי מוחץ לחושף שחיתות ברכבת ישראל!

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ב 4/6 ניתן בבית הדין הארצי לעבודה פסק דין בעניינו של משה חזות שחשף שחיתות והתנהלות לא תקינה ברכבת ישראל. משה זכה לייצוג משפטי מטעם עמותת עוגן הוותיקה המגנה על זכויות עובדים שחשפו שחיתויות המקום עבודתם.

הזמנת מנעולן דרך סיפתח - הפכו את הצרה הקטנה שנחתה עליכם להזדמנות לעזור לאחר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

קרה לכם שמצאתם עצמכם נעולים מחוץ לבית, לרכב או לבית העסק? אם לא, לצערנו, רוב הסיכויים שזה עוד יקרה, מתישהו. הרי כל מה שדרוש הוא שנאבד מפתח בזמן שאנו מחוץ למתחם הנעול כדי שכשנבקש לשוב ולהיכנס נגלה שאנו פשוט עומדים חסרי אונים מול דלת נעולה.

עדכון מאמנסטי אינטרנשיונל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

נמשכות הפרות זכויות האדם בהפגנות בטורקיה מספר הפצועים שנפגעו כתוצאה משימוש בכוח מופרז של המשטרה הטורקית ממשיך לעלות, גם היום (ב') בערב, בערים אנקרה, איסטנבול ואיזמיר. מקורות של אמנסטי אינטרנשיונל מעריכים כי מספר הפצועים נאמד כעת באלפים.

אמנסטי אינטרנשיונל בישראל בין מארגני הפגנת תמיכה בעם הטורקי, הערב מול שגרירות טורקיה בתל אביב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אמנסטי אינטרנשיונל בישראל הוא בין המארגנים של הפגנה מול שגרירות טורקיה בתל אביב, הערב (א') בשעה 19:30, בקריאה לשלטונות הטורקיים לשמור על זכויות האדם של המפגינים באיסטנבול ובערים נוספות בטורקיה. בד בבד, עלה היום אמנסטי אינטרנשיונל בישראל בקמפיין הקורא לאזרחי ישראל לשלוח מכתב לשלטונות טורקיה, באמצעות דיוור אלקטרוני לשגרירות טורקיה בישראל.

משבר האקלים, מצב החופים ותחבורה ציבורית – במרכז יום הסביבה בכנסת ב-4.6

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מאות פעילים מארגוני הסביבה יגיעו לכנסת וישתתפו ב-12 דיונים בוועדות השונות ובישיבת הבכורה של השדולה לתחבורה בת-קיימא

עדכוני עמותת קליק

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת קליק מסייעת לקשישים באזור הוד השרון, ומספקת להם מגוון פעילויות מפרות הכוללות בין השאר ברידג', חוג צילום מפגשי משפחות יזומים ועוד...

חשמלאים מזמינים בפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מהיום מזמינים חשמלאים בפורטל סיפתח, כי בכל פעם שקוראים לאחד מן החשמלאים המפרסמים באתר, אינדקס סיפתח תורם מרווחיו הנוצרים בזכות קריאתכם למען הקהילה.

חדשות מעון חירום לנשים - מאי 2013

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חברים וחברות, הקיץ בפתח, החום גואה, ואיתו גם האלימות בכלל, והאלימות נגד נשים במשפחה – בפרט. מקרי הרצח האחרונים הביאו לגל מחודש של פניות של נשים וילדים למקלטים, וגם המקלט שלנו מתמלא יותר ויותר, לאחר ש-5 נשים וילדיהן עזבו את המקלט עם סיום הטיפול המוצלח בהן, על פי התכנית הטיפולית שנקבעה. הפניות שמתקבלות אצלנו בשבוע האחרון הן לגבי נשים יהודיות, ערביות ועולות מחבר העמים ומאתיופיה, רובן עם ילדים בגילאים שונים – תינוקות, ילדי גן וילדי בי"ס יסודי ואף חטיבת ביניים. לכל הילדים החדשים הללו, כמו לילדים ה"ותיקים" אצלנו, נכין במהלך החודש הקרוב תכניות פעילות שונות לחופש הגדול. מדובר בתכנון מסגרת של פעילויות העשרה לכ-20 ילדים בגילאים שונים, שיש להעסיקם במשך 8.5 שבועות, 58 יום, מהבוקר עד הערב! זו משימה מורכבת, הדורשת מקצועיות וגם תיאומים ומשאבים רבים, אך זו משימה העומדת בפנינו בכל שנה ושנה ואנו ערוכות להתמודדות עימה.

סיגריה הורגת אותך בהמון דרכים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ביום שישי, 31 במאי 2013, יצוין בישראל וברחבי העולם "היום הבינלאומי ללא עישון", המתקיים מדי שנה מאז 1987. מטרתו של יום זה, להעלות על סדר היום העולמי את נגע העישון, ולהגביר את המודעות למניעת תמותה ותחלואה ממחלות הנגרמות בעקבות עישון טבק.

משרד הבריאות פועל בניגוד לחוק שיקום נפגעי נפש בקהילה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בכך שאינו דן בבקשות סל שיקום של בעלי תחלואה כפולה. למרות עמידתם בקריטריונים שקובע החוק, משרד הבריאות מונע מהם את השירותים.

אמהות חד הוריות מכל הארץ יוצאות למאבק: אנחנו לא יכולות לחכות שנתיים שיהיה יותר טוב. גם לא שנה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

דורשות פיצוי בשל הגזירות הכלכליות מדינת ישראל מעודדת אותנו להשאר בבית במקום לצאת לעבוד ודנה אותנו לחיי עוני. לא נישאר אדישות לנוכח המצוקה הגוברת

נופש בחוּל או בארץ מזמינים דרך פורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מהיום תוכלו למצוא את הנופש המתאים ולשלב אותו גם עם ערך מוסף חברתי! פורטל סיפתח מרכז עבורכם מגוון של הצעות נופש ומאפשר ליצור קשר ישיר עם חברת התיירות המתאימה. עצם הגלישה שלכם בפורטל מייצרת תזרים כספים (בשל הפרסומת) שבחלקו מועבר למבחר עמותות.

לא מפסיקים לרגע לעבוד במרכז התעסקתי סבי לגיל השלישי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מתנדבי ועובדי מרכז "סבי", מרכז תעסוקתי לגיל השלישי המופעל ע"י עמותת קלי"ק, עובדם בקצב רב צד בצד באריזת ערכות יצירה לקראת קייטנת הקיץ שמוכרים למתנ"סים, גני ילדים, צהרונים, מפעילי קייטנות, רשויות מקומיות, וציבור הרחב.

סיפתח- מהתכנון ועד היום. סקירה כללית וטכנית:

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח החברתי עלה לאוויר במאי 2012 כיוזמה חברתית שמטרתה חיזוק המגזר השלישי בישראל בתרומות כספיות מתוך רווחי האתר, ובחשיפה דרך מתחם חדשות העמותות הזוכה לעניין רב בקרב גולשיו. הרעיון העומד מאחורי האתר הוא פשוט- יצירת זיקה בין הגלישה באינטרנט לתרומה חברתית, כאשר כל גולש יוכל לבחור את העמותה איתה הוא מזדהה ושליעדיה הוא מעוניין שסיפתח יתרום מרווחיו.

סיפתח- איך זה בדיוק עובד?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

כיצד עובד הרעיון העומד מאחורי סיפתח? איך זה יכול להיות שאם גולשי האתר אינם תורמים כסף מייצר פורטל סיפתח תרומה מהשימוש באתר? מהו המודל המאפשר לגולשים לייצר תרומה באמצעות סיפתח מבלי להכניס את היד לכיס?

כנפיים של קרמבו תנועת נוער לצעירים עם צרכים מיוחדים, הראשונה והיחידה מסוגה בעולם.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

'כנפיים של קרמבו' הינה תנועת נוער לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, המשלבת אותם בפעילות חברתית-חינוכית עם בני נוער מהחינוך הרגיל.

תוכניות לעתיד הקרוב- שדרוגים, עניין וחיזוק הקשר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מספר שינויים צפויים להתרחש בסיפתח בעתיד הקרוב מאוד. חלקם צפויים להיות קוסמטיים באתר חלק אחר של השינויים- מטרתו שיפור דבקות הגולשים באתר והעניין בו, והגדלת הקצאת המשאבים למערך השיווק והמכירות העומד מאחורי סיפתח.

מערכת החדשות בסיפתח עומדת לרשות העמותות:

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח הוסיף לאחרונה מערכת חדשות מן המגזר השלישי, שתפקידה הגדלת החשיפה של העמותות השונות בקרב גולשי האתר. לעמותות ניתנת האפשרות לכתוב ידיעות חדשותיות, שיועלו בהמשך לדף הבית של פורטל סיפתח, ולרבים מדפי האתר הנוספים.

חדוש ותושבת העיר החרדית אלעד עתרו לבגצ נגד כתבי סרוב של בדצים חרדים המנדים חרדים שפונים לבתי משפט

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מבקשות: לבטל כתב סרוב שהוצא נגד אישה חרדית ולקבוע שכתבי הסרוב מהווים סחיטה ושיבוש הליכים העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין אורי רגב ועדנה מירב. היא מתייחסת לכתב סרוב שהוציא בית דין רבני הפועל בחסות עיריית אלעד והרבנות המקומית. כתב הסרוב גרם לנידוי וחרם של תושבת העיר שהוציאה צו מניעה בבית משפט כנגד בנייה בלתי חוקית של השכן שלה

עמותת ידיד ליושב ראש ועדת הכלכלה: למדינה ולבנקים יש חובה למנוע הדרה כלכלית של 250,000 משפחות ללא חשבון בנק.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

צריך לשנות את חוק הבנקאות, לחייב את הבנקים לפתוח עוד סניפים ולחייב מתן אשראי ובשלב זה לעצור את מיזם "תעודת הזהות הבנקאית"

פעילויות עמותת קלי"ק

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עזרה קהילתית למען אריזת ערכות יצירה במרכז סבי וביקור של מנכ"לית קלי"ק במלבורן אוסטרליה.

על פי בדיקת חדוש: 34 מדינות מאפשרות מיסוד זוגיות של בני אותו מין

לעבוד ולהתפרנס בכבוד – זה לא אותו הדבר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אין ספק. אנשים צריכים לצאת לעבוד. הממשלה חייבת להקטין את מספר הישראלים המתקיימים מקצבאות הבטחת הכנסה כדרך חיים ולסייע להם למצות את כושר ההשתכרות, כל אחד כפי יכולתו. ולאחרים, אלו שלא יכולים לעבוד הממשלה צריכה לעזור להתקיים בכבוד. בלי להשפיל אותם, בלי להדביק עליהם תוויות של פרזיטים מקצועיים, כאלה שנהנים לחיות על חשבון המדינה, עד כמה שהמילים האלה "לחיות על חשבון המדינה" שוות משהו.

לרגל ה-17 במאי, היום הבינלאומי למאבק בהומופביה, עמותת חדוש מפרסמת: 34 מדינות מאפשרות מיסוד זוגיות של בני אותו מין

שוק מכשירי השמיעה בישראל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לצד התקדמותה של הטכנולוגיה בתחומים שונים, קשה להתעלם גם משוק מכשירי השמיעה, שמביא כיום, ובזכות הפיתוחים הרבים והחדשניים שבו, מבחר רחב מאד של מכשירי שמיעה ומסוגים שונים. מכשירי השמיעה, המוצעים כיום, ובניגוד לעבר, מיועדים לדרגות שונות של לקויות שמיעה וברובם גם אינם נראים לעין. ניתן למצוא פתרונות המיועדים לצעירים, למבוגרים, לאנשים פעילים מאד ולכל סגנון של התנהלות על מנת לקבל את המענה הטוב והנוח ביותר.

סקירת פעילויות אחרונות של עמותת כנפיים של קרמבו

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "כנפיים של קרמבו", שהוקמה בשנת 2002, היא עמותה מיוחדת במינה. מדובר בתנועת ילדים ונוער, המותאמת לילדים ולנוער בעלי צרכים מיוחדים. העמותה, שעיקר פעילותה מתבסס על תרומות ועבודות התנדבות של רבים, צוברת תאוצה בשנים האחרונות ובעיקר – מסייעת לרבים. כמו עמותות אחרות, מדובר בעמותה שאינה למטרות רווח, המקיימת מגוון של פעילויות לאורך השנה, עורכת אירועים מיוחדים וגם קייטנות קיץ נהדרות.

מהו תו מידות לאפקטיביות?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ישנן לא מעט עמותות בארץ כיום, המקדמות רעיונות מסוימים או פועלות למען ציבור בעל אתגרים שונים או צרכים מיוחדים. על מנת להבטיח שאכן כל אחת מהן פועלת באופן הנכון ואכן מממשת את ייעודה, פיתח ארגון מידות מבחן מיוחד, הבוחן פרמטרים שונים בהתנהלות העמותה ומדרג אותה לצד עמותות אחרות, תוך הענקת תו מידות לאפקטיביות, המעיד על טיבה.

זקוקים לאינסטלטור? הכנסו לסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אחת לשמונה עשר חודשים (בממוצע) צצה לה בעיית אינסטלציה בבית. בחלק מהמקרים אנו בוחרים להתמודד עם הבעיה לבד, במקרים אחרים אנו קוראים לשכן ובחלק מהמקרים אנו בוחרים לפנות לאינסטלטור מקצועי שיבוא ויסדר את הבעיה. במקרה זה, מומלץ לאמץ את סיפתח כאתר שממנו יש לקרוא לאינסטלטור, וזאת בשל תרומת האתר לקהילה.

חיסול מערכת ההגנה על האזרח במסווה של ייעול הרגולציה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ארגוני הסביבה מזהירים, כי פרק "ייעול הרגולציה" הנכלל בתכנית הכלכלית שתובא להחלטת הממשלה מחר (13.5.13), עלול לחסל את המערכות המגנות על אזרחי ישראל במגוון תחומים, ובהם: זכויות עובדים, בריאות, סביבת עבודה, בניה, חינוך, בטיחות ועוד.

לרגל פתיחת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם (19.5-24.5)

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למעלה מ-300 תחנות לבדיקות עור בחינם יפתחו במרפאות כל קופות החולים ברחבי הארץ ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן.

היועץ המשפטי לכנסת: אקדם רפורמה בנושא שקיפות ההעברות התקציביות בועדת הכספים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עו"ד ינון כתב לראשי חדו"ש: "אבוא בדברים בתקופה הקרובה עם יו"ר ועדת הכספים ומנהל הועדה, על מנת לבחון את הדרכים לשיפור השקיפות בכל הנוגע לטיפול הועדה בהעברות התקציביות". חדו"ש מברכת: "הגיע הזמן לעשות סדר בג'ונגל של ההעברות התקציביות. חשוב לעשות זאת במהירות"

מהו סעיף 46 של מס הכנסה?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

רבים מאיתנו מעוניינים לתרום סכומי כסף מסוימים לעמותות או למוסדות ציבוריים- ובצדק גמור. אין ספק כי כל תרומה יכולה להשפיע באופן חיובי על פעילותם של אלה, הנוגעת לרוב לנושאים חברתיים חשובים. על מנת לדרבן את הציבור לעשות כן, החליט מס הכנסה להעניק זיכויי מס לתורמים אלה. תקנות אלה מנוסחות תחת סעיף 46 בפקודות המס.

נמשכת ההתעלמות מאסון המסוק מ- 1977

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

נמשכת ההתעלמות מאסון מסוק הנ"ד: גם השנה לא תגיע אף אישיות בכירה לאזכרה! זעם בקרב משפחות 54 הנופלים: "האם היו מעיזים להתעלם כך מהאזכרה ל"דקר" או לאסון המסוקים?"

הכל על עסקים חברתיים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מאז ספרו הקאנוני של מוחמד יונס, "עולם ללא עוני", החל לצמוח המונח "עסקים חברתיים". למעשה, ניתן לומר כי אלו מהווים את הגלגול המודרני ביותר של עסקים, ומשנים את כל מה שידענו על ההתנהלות העסקית בעולמנו. הרי לפניכם כל מה שצריך לדעת על אחת המגמות המשמעותיות ביותר בכלכלה המודרנית של זמננו.

מי אתה מוחמד יונס?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מוחמד יונס הוא אחד השמות החשובים ביותר בעולם הכלכלי של ימינו, ואחד הזוכים הראויים ביותר של פרס נובל לשלום. קשה לומר על הרבה אנשים שהם שינו את העולם כפי שעשה מוחמד יונס, פרופסור לכלכלה מבנגלדש. ולו מכיוון שהוא השפיע במידה רבה על התפתחות עסקים בעולם המודרני, ויצר למעשה מגזר עסקי חדש.

מפעילויות האגודה למלחמה בסרטן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למלחמה בסרטן משיטה סירת דרקון של חולות ומחלימות מסרטן השד מתנדבות יד להחלמה

עמותת ידיד- סיפור הצלחה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לא מחכות ללפיד ובנט: 80% מבוגרות "מדברות עבודה" קורס ההעצמה התעסוקתית של "ידיד" בקרית גת מצאו עבודה עוד בטרם הסתיים הקורס

בנט: באוגוסט 30 אלף חרדים יקבלו פטור. אם לא יכנסו לשוק העבודה השוויון בנטל יכשל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

כך אמר שר הכלכלה בכנס בירושלים. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב, בתגובה: "לשקול מחדש את הפטור ההמוני שמתכננת הקואליציה לאברכים בני 22 ומעלה"

כאילו לא היה מהפך- המדינה לבגצ: נמשיך לתקצב הישיבות למרות פקיעת חוק טל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בתשובה לעתירה המבקשת להפסיק את ההקצבות ל-50 אלף תלמידי ישיבות בעקבות פקיעת חוק טל, טוענת המדינה במפתיע: אין קשר בין ההקצבות לגיוס. פרקליט העותרים עו"ד ברנע: הממשלה מתקצבת בניגוד לחוק. מנכ"ל חדו"ש: "הממשלה הקודמת עשתה הכל כדי לרצות את המפלגות החרדיות. לא ברור למה הממשלה הנוכחית ממשיכה"

יוזמת עמותת ידיד לצמצום פערי השכר במשק

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לרגל ה- 1 במאי - שכר הבכירים – השלב הבא: חברה בה פערי השכר בין העובדים גבוהים במיוחד לא תוכל להשתתף במכרזי הממשלה. כך קובעת הצעת חוק איסור התקשרות בגין פערי שכר שיזמה עמותת "ידיד" והונחה על שולחן הכנסת על ידי חה"כ איתן כבל דב חנין, מיקי רוזנטל וניצן הורוביץ

המגזר העולה- המגזר הרביעי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לצידם של שלושת המגזרים המוכרים המהווים את הבסיס לפעילויות הממשלתית, העסקית והחברתית, צץ לו בשנים האחרונות מגזר חדש, המגזר הרביעי, המשלב פעילות עסקית לצד תרומה לקהילה.

חדוש העלתה לרשת: אתר מפת חופש הנישואין בעולם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

45 מדינות, ביניהן ישראל, קיבלו את הציון 0 בשל מגבלות קשות על חופש הנישואין. ב-48% ממדינות העולם שורר חופש נישואין, ב-29% מגבלות חלקיות וב-23%, ביניהן ישראל, מגבלות קשות. יחד עם ישראל: איראן, ערב הסעודית, אפגניסטן. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "יש לקוות שהתמונה הקשה העולה מהמפה תסייע לקדם חופש נישואין בישראל. הבחירות יצרו הזדמנות היסטורית לנישואין אזרחיים שאסור להחמיץ אותה"

עמותת ידיד מזהירה: קיצוץ בקצבאות ללא פיצוי יביא לעשרות אלפי משפחות חד הוריות לאבד את קורת הגג שלהן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

קוראת לשר האוצר לפצות משפחות חד הוריות ומשפחות מעוטות הכנסה על קיצוץ אפשרי בקצבאות הילדים בין ההצעות: תיקון חוק המזונות, הגדלת הסיוע בשכר דירה והרחבת מענקי הלימודים

עמותת חדוש- תוכנית הליבה הקיימת פיקטיבית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תוכנית הליבה הקיימת פיקטיבית. תוכנית האוצר לחייב ללמד 55% ממנה – חסרת כל משמעות. תוכנית הליבה במוסדות הפטור החרדיים כוללת רק 4 שעות לימודים כלליים ובמוסדות המוכר שאינו רישמי 6 שעות (כלומר שעה ליום). במוסדות הפטור כלל לא לומדים אנגלית. מנכ"ל חדו"ש רגב ללפיד, פירון ומצנע: "חובה לקבוע תוכנית ליבה אמיתית ולהתנות כל מימון ביישום של מאה אחוז ממנה"

עמותת לחן (תפארת בנים אפרת) הנה העמותה ה- 92 המצטרפת לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בפגישה שנערכה אמש (22/4/2013) בין אלעד כהן, מנהל פורטל סיפתח ומר יוני ריסקין, מייסד ומנכ"ל עמותת לחן סוכם על הצטרפותה של העמותה לפורטל סיפתח.

ארגון ידיד תומך בעמדת שרת המשפטים שלא לאשר מאסר חייבים בשלב זה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

יש גידול של 130% בגבייה גם בלי המאסרים. "ידיד" פעל בשבועות האחרונים להשאיר את הוראת השעה על כנה ודורשת להפכה לחוק.

82 אחוז ממצביעי יש עתיד: חובת שירות מייד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סקר מכון סמית לחדו"ש: 82% ממצביעי יש עתיד: חובת שירות מייד. רק 15% תומכים במתווה הקואליציה שדוחה אותה ב-4 שנים בכלל האוכלוסיה 61% בעד חובת שירות מייד ובקרב מצביעי הליכוד ביתנו - 64%. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "המסר של הציבור ברור. השוויון בנטל חייב להתחיל מייד"

יום כדור הארץ

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מנכ"ל "חיים וסביבה": "יום כדור הארץ הבינלאומי הוא יום הוקרה לנחישות ואומץ הלב של פעילי הסביבה" טקס הגלובוס הירוק, האוסקר הסביבתי, חוגג עשור של הצלחות ב-22 לאפריל בטקס יעניקו ארגוני הסביבה אותות הוקרה – וגם אות קלון למיזם המזיק של השנה. ב-26 ערים יכבו את האורות במסגרת "שעת כדור הארץ" החל מהשעה 20.00

אגודת עמי הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותה חדשה הצטרפה למיזם סיפתח, "אגודת עמי" המסייעת למי שאובחן כלוקה בפיגור שכלי לקבל את מלוא זכויותיו מן המדינה. העמותה הצטרפה למיזם סיפתח במטרה להגביר את היקפי התרומות המסייעים לפעילות העמותה, וכן להגדיל את היקפי החשיפה לפעילויות העמותה השונות.

בעקבות פניית חדוש- מנכלית משרד החינוך למוסדות החרדים: איסור על לימודים ביום העצמאות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

כ-50 אלף תלמידי מוסדות הפטור למדו בימי העצמאות בניגוד לחוק. האם השנה תיפסק הפרת החוק בעקבות פניית חדו"ש? מנכ"ל חדו"ש הרב רגב לרב פירון: לשלוח פקחים ולנקוט צעדים נגד מוסדות עבריינים ולהפסיק להם את ההקצבות. "המשך מימון מוסדות שמחנכים לשלילת המדינה- מעשה התאבדות"

טקס משואות אלטרנטיבי לתפארת חופש הדת והשוויון בנטל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הטקס עומד לראשונה בסימן תקווה לשינוי ולמהפכה אזרחית. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "אין מתנה טובה יותר שהממשלה יכולה לתת למדינה מליישם את הבטחת מגילת העצמאות לחופש דת ושוויון".

האם נקניקיות ובשר אדום מעלות סיכון לתחלואה בסרטן הושט מסוג אדנוקרצינומה?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לקראת יום העצמאות, שבו עולה הצריכה לבשר מעובד, קרי: נקניקיות, נקניקים, וכן בשר אדום, האגודה למלחמה בסרטן מזהירה: צריכה מוגברת עלולה להיות כרוכה בעלייה בסיכון לחלות בסרטן הושט מסוג אדנוקרצינומה.

הצגות חשיפה של תיאטרון שמע - חודש אפריל 2013

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תיאטרון שמע עומד להציג לקראת סוף החודש 2 הצגות חשיפה לנציגי מוסדות חינוכיים: מנהלי בתי ספר, רכזי תרבות, רכזי מרכזים חינוכיים (כמו מרכז לפסגות) , נציגי תנועות נוער. הכניסה אינה בתשלום, אך יש להודיע מראש.

מפרסומי עמותת קליק

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת קלי"ק אינה נחה על שמריה. בין פעילויותיה האחרונות טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שערכה העמותה, טיול לירושלים של חברי העמותה, והצטרפותה למיזם עיגול לטובה.

עמותת ידיד- נתנגד לקיצוץ בקצבאות הילדים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "ידיד":קיצוץ בקצבאות הילדים זה רע, לפחות שיקחו את הכסף כהלוואה לחסכון לגיל 18."אנחנו מתנגדים לקיצוץ בקצבאות הילדים או לכל פגיעה במרכיבים האוניברסליים של תוכנית זו. קצבאות הילדים הן אמצעי רב חשיבות למימוש מחוייבות המדינה לכל אזרחיה להשתתף בעלויות גידול ילדים והן גם אמצעי ראשון במעלה בהתמודדות עם עוני ופערים חברתיים. אך אםאכן ישקל קיצוץ בגובה קצבאות הילדים, אנחנו מציעים כי הדבר יתבצע בדרך של הלוואה. הכוונה למעין מלווה ביטחון, כזה שיוחזר לילדים בעוד 10 12 או שמונה עשרה שנים עם ריבית והצמדה כמו סוג של אגרות חוב", כך נכתב במסמך דחוף ששלחו לשר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ מאיר כהן, חברי הנהלת "ידיד" פרופ' גוני גל, דיקן בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים, ד"ר בל גבריאל-פריד מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, שרי רבקין, מנכלי"ת "ידיד" ורן מלמד סמנכ"ל הארגון.

עמותת עמיחי הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח מודיע על הצטרפותה של עמותת עמיח"י למיזם, והוספתה למדריך העמותות שבאתר. מעתה ואילך ניתן יהיה לבחור בעמותת עמיח"י כיעד לתרומה, ואנו בסיפתח, נתרום לעמותה מרווחי האתר.

דרישה להשבתת לימודי החרדים ביום העצמאות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חדו"ש לשר החינוך החדש הרב שי פירון: אכוף על מוסדות הפטור החרדים את החובה להשבית את הלימודים ביום העצמאות. 50 אלף תלמידי מוסדות הפטור לומדים בימי העצמאות בניגוד לחוק. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב לרב פירון: לנקוט צעדים נגד מוסדות עבריינים ולהפסיק להם את ההקצבות. "המשך מימון מוסדות שמחנכים לשלילת המדינה- מעשה התאבדות"

מרכז חזקים ביחד של האגודה למלחמה בסרטן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מרכז "חזקים ביחד" של האגודה למלחמה בסרטן במיזם חדש וייחודי -"חזקים בקפה". האגודה למלחמה בסרטן יצאה במיזם חדש וייחודי, בו היא מזמינה חולים המתמודדים עם מחלת הסרטן, מחלימים ובני משפחותיהם למפגש היכרות ובוקר של כיף על כוס קפה, שמטרתו להציג בפני המשתתפים את פעילות האגודה, ואת האמצעים בהם יכולה האגודה לסייע.

שמש קרינה ומסנני קרינה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לקראת פתיחת עונת הרחצה האגודה למלחמה בסרטן מציגה את "עשרת הדיברות" לשימוש נכון במסנני קרינה

קמפיין עמותת אליע לפתיחת קייטנה מותאמת לילדים עיוורים ולקויי ראיה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת אלי"ע יוצאת בקמפיין גיוס כספים במטרה לקיים קייטנה למען ילדים עיוורים ולקויי ראייה במהלך הקיץ.

מנכל חדוש הרב רגב: הרחקת יהדות התורה מעטיני השלטון ומוקדי הכוח מעבירה את רבניה על דעתם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האדמו"ר מצאנז, מבכירי הרבנים של יהדות התורה, קובע שיאי זלזול וגסות: "האם ב'סמרטוט של עץ' ובשיר של איזה שיכור נקבע מושג של מדינה"?

לקראת יום השואה: עדות מצמררת על רצח היהודים בידי הנאצים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לרגל יום השואה בחרנו להביא בפניכם ציטוט מצמרר של הרמאן גראבא (לימים קיבל תואר חסיד אומות עולם), מנהל ומהנדס בניין גרמני שנכח באוקראינה בעת שאנשי האיינזאצקומנדו, יחידות החיסול של היטלר, חיסלו את קהילת דובנו שבאוקראינה.

יום עיון של אלין בית נועם: בין הפרטי לפוליטי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בין הפרטי לפוליטי, אהבה, כאב ומוגבלות מזווית ביקורתית. יום העיון יתקיים ביום רביעי ה-17 באפריל 2013, ז' באייר תשע"ג,באלין בית נועם, רח' הרצל 66, קריית אונו. להלן פרטי התוכנית

עמותת ידיד: כשלים במשלחות הנוער לפולין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"ידיד": כשלים בהפעלת משלחות הנוער לפולין ההורים מממנים את סוכני הנסיעות ותלמידים הזוכים למלגה צריכים להוסיף אלפי שקלים כדי שיוכלו לטוס לפולין הצעה לשר החינוך: עבודה מועדפת תמורת מלגה במשלחת לפולין

הרב הראשי היוצא מצגר מודה שהרבנות מעודדת הפרת חוק

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לרבני שכונות אסור לגבות תשלום מתושבים על חתונות. אבל מצגר מתנגד לתחרות על החופות כדי למנוע פגיעה בהכנסתם אמר את הדברים בראיון לעיתון "בקהילה". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "לפתוח בחקירה על הפרת החוק ההמונית. הפרשה מוכיחה את הצורך הדחוף בנישואים אזרחיים ובביטול הרבנות הראשית"

מפעילויות עמותת קליק בהוד השרון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת קלי"ק, העושה למען שיפור איכות חיי אוכלוסיית הגיל השלישי בהוד השרון, קיימה במהלך החג מגוון פעילויות לרווחת תושבי הוד השרון.

צעדת האגודה למלחמה בסרטן בסטף

למעלה מ-500 צועדים השתתפו במסלול המשפחתי של האגודה למלחמה בסרטן בסטף

לראשונה, העיתון החרדי הנפוץ ביותר, משפחה, מודה: ההטבות למשפחה חרדית יותר מ-6000 שקלים לחודש

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לאחר שנים ארוכות של הכחשות של התקשורת והפוליטיקאים החרדים, העיתון החרדי טוען גם שהנזק שיגרם לציבור החרדי מיישום ההסכמים הקואליציוניים יעמוד על 2.3 מיליארד. סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן: "מומלץ לתקשורת החרדית לפתוח בחשבון נפש, איך קרה שהמפלגות החרדיות המאיסו את עצמן כל כך"

פניית עמותת ידיד לשרי האוצר והשיכון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"ידיד" לשרי האוצר והשיכון: העניקו ל- 450 דיירי הדיור הציבורי את מתנת החירות והעבירו מיד 15 מליון ש"ח לשיפוץ הדירות הממתינות זה זמן רב לאכלוס

הזמנה ליום כלב הנחייה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "צמד"- העיוורים הנעזרים בכלבי נחיה עורכת ארוע לציון יום כלבי הנחייה. הציבור הרחב מוזמן.

הענקת תכשיט השלום לנשיא ארצות הברית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

סמנכ"ל עמותת "ידיד" מר רן מלמד, שלח מכתב לנשיא המדינה ובו מחאה על שהשי שהוענק לנשיא ארה"ב לא נרכש מהעסק החברתי המנוהל על ידי עמותת ידיד. פורטל סיפתח מצטרף למכתב המחאה וגאה לפרסמו.

התועלת שבשימוש סיפתח גם בעת חיפוש בעל מקצוע

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בכל פעם שמזמינים בפורטל סיפתח בעל מקצוע לביצוע פעולה בבית או במשרד, סיפח תורם מרווחיו למען הקהילה. כיצד בדיוק זה עובד? קראו כאן

הקשר שבין אנשי מקצוע ותרומה לקהילה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ישנם כמה רגעים שמפרים את שלוות החיים, כמו כשיש פיצוץ בצנרת או כשמפתח נתקע במנעול וצריך להזמין מנעולנים. בעלי מקצוע כאלה מחפשים רק במדריך העסקים באתר סיפתח כי החיפוש שלכם באתר תורם לקהילה.

האם יפגע תקציב משרד הרווחה בפתרונות של בטחון תזונתי לאזרחי ישראל?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ארגונים חברתיים דורשים לממש את הבטחת הממשלה מיולי 2012 לתקציב של 100 מיליון ₪ בבסיס תקציב משרד הרווחה לשנת 2013 לפתרונות של בטחון התזונתי לאזרחי ישראל

שוויון בנטל? מתווה הקואליציה יעניק פטור מלא משירות לקרוב ל-50 אלף תלמידי ישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "משמעות מתווה קואליציה היא הגדלת האפליה בין דם לדם היום, שוויון בנטל אולי בעוד ארבע שנים. יש לשקול את המתווה מחדש ולהחיל את חובת השירות לאלתר"

הפנינג אביבי גדול מהחיים

עמותת גדולים מהחיים מזמינה אתכם להפנינג משפחתי מיוחד לזכרו של חיים הלר ז"ל

העמותה לשמירה על זכויות חולי הכליות חברה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח שמח לבשר על העמותה התשעים במספר שהצטרפה לשיתוף פעולה מרגש עימו- העמותה שלמירה על זכויות חולי הכליות. שיתוף הפעולה יסייע לחשיפת פועלה של העמותה ולחיזוק מעמדה בתודעה הציבורית.

מסלול משפחות שכולו הנאה בצד תרומה למאבק בסרטן 27.3.2013, חול המועד פסח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה אתכם להשתתף בצעדה חווייתית במסלול הר איתן שבאיזור הסטף בירושלים. הצעדה תתקיים ביום רביעי ה-27.3.2013, א' חוה"מ פסח בין השעות 14:00- 9:00 המסלול – מסלול הר איתן באיזור הסטף, מסלול מעגלי שאורכו כ-4.5 ק"מ.

עמותת ידיד מזמינה לבית ללא משפט

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מפגשים ציבוריים בנושא דיור ציבורי - חובת המדינה, זכויות הדייריםבמסגרת פרוייקט "2013-שנת הדיור"

חוברת חדשה של מתכונים בריאים וטעימים שהכינה עבור האגודה למלחמה בסרטן, פיליס גלזר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למלחמה בסרטן משיקה חוברת מתכונים חדשה בשם "בריא וטעים", שהכינה עבורה פיליס גלזר. בחוברת ניתן למצוא מגוון מתכונים ייחודים, בריאים, מהירים להכנה וטעימים! לכל מתכון צורף טיפ ייחודי, המתייחס למרכיבים שונים במתכון ומסייע להפוך אותו לבריא יותר. בכתיבת הטיפים השתתפה לימור בן חיים, דיאטנית קלינית מהמרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי , המנחה קבוצות בישול בריא באגודה למלחמה בסרטן .

עמותת ניצן היא המצטרפת החדשה לשורת עמותות משתפות פעולה עם פורטל סיפתח. בימים אלו נחנך גם דף הפייסבוק החדש של העמותה.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח, מיזם חברתי עסקי העוסק בשילוב עסקים עם תרומה לקהילה צירף לשורותיו את עמותת ניתן שתופיע מעכשיו אף היא ברשימת העמותות המופיעות בעמוד הבית ש הפורטל. חשיפה זו מאפשרת גידול בתרומות בעקבות הגדלת המודעות לפועלה של העמותה

תוכנית חדוש לחברה אזרחית הופצה לחברי הכנסת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

התוכנית מציעה: יועבר חוק יסוד: חופש הדת והמצפון; בית ספר שלא ילמד את הליבה במלואה לא יקבל מימון; הדרת נשים תוגדר עבירה פלילית; תושלם השוואת קצבאות הילדים. ראשי חדו"ש לח"כים: "הכנסת הקודמת נכשלה בתחומי הדת והמדינה. אל תפספסו ההזדמנות ההיסטורית למהפכה אזרחית"

רגע לפני חילופי הממשלות, שוד ההקצבות לישיבות נמשך- בניגוד לחוק, משרד החינוך האריך תוקף הקריטריונים שמאפשרים העברת הקצבות לישיבות למרות ביטול חוק טל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למרות הצו על תנאי של בג"צ, אישר המשרד במחטף רצוף ליקויים את הארכת הקריטריונים עד סוף אוגוסט. פרקליט העותרים עו"ד ברנע: "ויינשטיין עלול לשאת באחריות אישית". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "אפילו עכשיו הממשלה לא משתחררת מההרגל המגונה לרצות המפלגות החרדיות בכל מחיר"

יום מעשים טובים בבית יקינטון

מקומה של עמותת קלי"ק לא נפקד במהלך יום מעשים טובים

עמותת ידיד לקראת פסח- לא לרייטינג של העוני

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"ידיד" לנציב פניות הציבור ברשות השניה: לא להפוך את פסח לארוע "הרייטינג של העוני" תשובת הנציב שהופנתה לזכייני ערוץ 2 ו-10 והרדיו האיזורי: בסופו של יום ולאחר שהמצלמות כבות, הם נותרים בעלבונם ובהשפלתם.

יום התרמה ארצי של עמותת אל סם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת אל-סם הנאבקת בנגע הסמים בישראל, עורכת יום התרמה ארצי שיתמוך את המשך פעילות העמותה.

83% מהחילונים- לא נתנגד לנישואים של בן משפחה עם מי שאביו יהודי ואימו לא

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בסקר, המתפרסם לקראת כנס הפתיחה של השדולה לשוויון אזרחי ופלורליזם בכנסת, אמרו 57% מהציבור היהודי כולו שלא יתנגדו לנישואים כאלה. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "אסור להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שיצרו הבחירות להנהגת נישואים אזרחיים".

העותרים בבגץ ההקצבות לישיבות במכתב ליועץ המשפטי: אם תאפשר המשך ההקצבות תחול עליך אחריות אישית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למרות הצו על תנאי של בג"ץ, מנסה משרד החינוך להאריך את תוקף הקריטריונים הלא חוקיים שמאפשרים העברת הקצבות לישיבות לאחר ביטול חוק טל. פרקליט העותרים עו"ד ברנע: "ניסיון פסול לקבוע עובדות בשטח". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "תפקיד היועמ"ש לשמור על קופת המדינה מפני המבקשים לסחוט אותה ולא לסמן את הדרך".

האם התערבות 'מותאמת אישית' משפיעה על ההיענות והביצוע של בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס ?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

במחקר שפורסם און-ליין בנובמבר 2012, בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention , בדקו חוקרים מאוניברסיטת תומס ג'פרסון בארה"ב את ההשפעה של התערבות מותאמת אישית, בהשוואה להתערבות סטנדרטית על היענות לבדיקות סקר לגילוי סרטן המעי הגס ועל ביצוע הבדיקה בפועל.

האם הפחתה בצריכת אלכוהול, או תוספת בצריכת סיבים, משנה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס? מודל חדש

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מצאו כי שילוב של גורמי סיכון סביבתיים לסרטן המעי הגס הכוללים צריכת אלכוהול, תזונה ואורח חיים יושבני (Sedentary lifestyle ), יחד עם גורמי סיכון גנטיים ידועים, למודל אחד, מאפשר להציג את הסיכון המשוקלל לחלות בסרטן המעי הגס, ובכך להעלות את הסיכוי לשינוי התנהגותי באוכלוסייה.

התועלת שבעמילן עמיד ויישומו בתרופות סרטן המעי הגס:

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים מאוניברסיטת קולורדו בארה"ב סקרו מאמרים חדשים שבדקו את התועלת הבריאותית של צריכת עמילן עמיד על מערכות הגוף, והשפעתה על אפשרויות המניעה, או השיפור של מצב החולים במחלות שונות, ביניהן סרטן המעי הגס וסכרת.

פתיחת חודש המודעות לסרטן המעי הגס והחלחולת 2013

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד-הבריאות מכריזים היום על פתיחת "חודש המודעות לסרטן המעי הגס 2013", אשר יצוין במהלך חודש מרץ בישראל ובמדינות נוספות בעולם.

חבר הכנסת יצחק הרצוג יוביל את החקיקה בנושא הבטחון התזונתי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ח"כ יצחק הרצוג יוביל את החקיקה בנושא הבטחון התזונתי נעתר לבקשת ארגון "ידיד" ויקדם ארבע הצעות חוק ואת הגדלת תקציב המדינה בתחום. אחד העקרונות המרכזיים: הפיכת תחום הבטחון התזונתי למקור יצירת מקומות עבודה

תחרות הגלובוס הירוק חוגגת עשור

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הגלובוס הירוק חוגג עשור: טקס הענקת הגלובוס הירוק ייערך ביום כדור הארץ 22.4 הציבור מוזמן להציע מועמדים לאותות הגלובוס הירוק ו"הגלובוס השחור"

האגודה למלחמה בסרטן- אלפים השתתפו במסלול העממי של האגודה במרתון ווינר ירושלים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למעלה מ-3,000 רצים גדשו את המסלול העממי של האגודה למלחמה בסרטן במרתון ווינר ירושלים, בשיתוף עיריית ירושלים ובאדיבות בנק מזרחי טפחות.

עמותה חדשה בסיפתח- אתגרים.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח ממשיך לאמץ אל חיקו עמותות ומלכ"רים מכל רחבי הארץ. הפורטל, מיזם עסקי- חברתי פועל לעידוד התרומה לקהילה באמצעות חשיפת עמותות רבות בעמוד הבית ומאפשר לגולשים לבחור בעמותה המדברת אל ליבם. לעמותה הנבחרת נמסרת תרומה מרווחי הפורטל ולא מכיסו של הגולש.

פורטל סיפתח שמח לבשר על הצטרפותה של עמותת קליק.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח ממשיך לצרף אל שורותיו עמותות מרחבי הארץ. הפורטל הוא מיזם עסקי חברתי ייחודי הפועל למען תרומה לקהילה באמצעות חשיפת עמותות בעמוד הבית בקרב הגולשים ועל פי בחירתם תורם מרווחיו לעמותות שנבחרו.

ארגון בקול חבר לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח וארגון בקול מודיעים על שיתוף פעולה ייחודי ומרגש. פורטל סיפתח הוא מיזם אינטרנטי החושף את הגולשים בו לעמותות שונות השותפות במיזם ומאפשר להם לבחור בעמותה המדברת אל ליבם כדי שתתבצע לה תרומה. התרומה מתבצעת מרווחי פורטל סיפתח ולא מכיסו של הגולש.

עמותת משפחה אחת המסייעת למשפחות נפגעי טרור הצטרפה לפורטל סיפתח בשיתוף פעולה מרגש ומשמעותי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח הוא מיזם עסקי – חברתי הפועל בין היתר לקידום התרומה לקהילה. עמותות הנכנסות לשיתוף פעולה עם הפורטל מקבלות הזדמנות אמיתית להגדיל את סיכוייהן לתרומות נוספות אותן תורם הפורטל על פי בחירת הגולשים.

עמותת אור מנחם ופורטל סיפתח נכנסו לשיתוף פעולה מלא ליצירת תועלת הדדית

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח אימץ אל שורותיו את העמותה השמונים וארבעה במספר, עמותת אור מנחם. הפורטל מזמין עמותות ללא כוונות רווח מכל רחבי הארץ הצטרף לשיתופי פעולה פוריים וליהנות מגידול בתרומות על פי בחירת הגולשים בפורטל.

עם הצטרפותה של עמותת כן אנחנו יכולים לשיתוף פעולה עם פורטל סיפתח, הגיע מספר העמותות השותפות במיזם לשמונים ושתיים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח הוא אתר עסקי חברתי הפועל במתכונת ייחודית: בנוסף לשירותי האתר מעניק הפורטל במה לעמותות ומלכ"רים ללא כוונות רווח ומשמש כמגשר בינן לבין הגולשים. הפורטל תורם מחצית מרווחיו לעמותות לפי בחירת הגולשים ומסייע בהגברת המודעות החברתית והתרומה לקהילה.

עמותת נאמן ופורטל סיפתח חברו בשיתוף פעולה מרגש

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח אימץ לשורותיו את העמותה השמונים ואחת במספר, עמותת נאמן. שיתוף הפעולה כולל חשיפת העמותה בפורטל סיפתח, הפועל לקידום המודעות הציבורית והחברתית בנוגע לעמותות ברחבי הארץ, ותורם מחצית מרווחיו למגוון העמותות שבאתר

במרכז ליאו באק מציינים 75 שנות פעילות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בימים אלו מציין מרכז חינוך ליאו באק בחיפה 75 שנה של פעילות למען הקהילה, חינוך לערכים, לדמוקרטיה לעשייה ולשוויון. המרכז הצטרף בימים אלו לפורטל סיפתח, מיזם עסקי חברתי וצופה העלאת המודעות לפעילותו, קבלת במה להשמעת קולו וחזונו של המרכז וגידול בתרומות.

משרד החינוך מנסה להאריך תוקף הקריטריונים הלא חוקיים שמאפשרים העברת הקצבות לישיבות למרות ביטול חוק טל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למרות הצו על תנאי של בג"צ, פרסם במחטף רצוף ליקויים מודעה על הכוונה להאריך את תוקף הקריטריונים כבר בשבוע הבא. פרקליט העותרים עו"ד ברנע: "סער לא הפנים את משמעות שלטון החוק". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "נפעל לסיכול הכשרת שרץ ההקצבות"

חוג יוגה של עמותת קליק

עמותת קליק, הפועלת למען אוכלוסיי גיל הזהב בהוד השרון פותחת חוג יוגה

קורס מחשבים למתקדמים מתחיל במרכז הוד לוותיקי העיר הוד השרון

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

נפתח בהצלחה רבה קורס מחשבים למתקדמים לוותיקי העיר אחרי צהריים במרכז הוד ע"י מורה מוסמך בשם מיכאל זק"ש לצרכי גיל המבוגר.

מופע התרמה למען כנפיים של קרמבו

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת כנפיים של קרמבו עורכת מופע התרמה, שכל רווחיו מוקצים למען ילדי העמותה. פניית מנכ"לית העמותה, הגב' אופירה רותם מובאת לכם בזאת

פורימון בעמותת שמע

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת "שמע" עורכת ביום שלישי הקרוב 19/2/2013 מפגש "פורימון".

משבר כלכלי או גזירות תקציביות. עמותת ידיד מציגה: רווחה תומכת- מיצוי זכויות ותכנון תקציב המשפחה ישמרו על העובדים שלכם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בחודשים האחרונים הולך וגדל מספר הפונים למרכזי הפניות של "ידיד" ברחבי הארץ. רוב הפניות הוא עקב מצוקה כלכלית הולכת וגדלה של אוכלוסיות מעוטות הכנסה, ישראלים שפוטרו מעבודתם ואחרים שנטל המשכנתא, שלקחו כאשר הימים היו טובים יותר, מתחיל להעיק מגיעים בבהלה כדי למנוע את הפינוי מהבית.

מחזון להשפעה- השתלמות דינאמית לקבוצות פעילים וארגונים בתחילת הדרך

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עם התרבותן של התארגנויות ויוזמות חברתיות המאפיינות כל כך את התקופה האחרונה, עולה גם הצורך בהכשרת הפעילים והפעילות שלהן ללמידה מעשית של התחום. ההשתלמות "מחזון להשפעה" מזמינה אתכם/ן לקחת חלק במסגרת של למידה ותמיכה של עמיתים המבקשים לתרגם את החזון שלהם להשפעה.

גם האגודה למלחמה בסרטן הצטרפה לשיתוף פעולה עם פורטל סיפתח. הצטרפותה העלתה את מספר העמותות במיזם סיפתח למעל שמונים.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח אימץ לאחרונה את האגודה למלחמה בסרטן לשיתוף פעולה מרגש וייחודי. הפורטל מעודד הצטרפות עמותות שונות ומשמש כמגשר בינן לבין ציבור הגולשים, שכל שעליו לעשות הוא להפוך את הפורטל לעמוד הבית שלו ולבחור בעמותה לה היה רוצה שתינתן תרומה. התרומות ניתנות מרווחי האתר ולא מכספי הגולש.

איגוד סיסטיק פיברוזיס מעלה הצגה מרגשת שהכנסותיה ייתרמו לחולים במחלה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

איגוד סיסטיק פיברוזיס מעלה הצגה מרגשת שהכנסותיה ייתרמו לחולים במחלת הססיטיק פיברוזיס. ההצגה, CFX4 נוגעת בהיבטים שונים של המחלה הנוגעים ללוקים בה.

מירי פרייסמן- דוגמא לערבות הדדית ועזרה לניצולי שואה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למערכת סיפתח הגיעה ידיעה מרגשת שהעלתה גב' מירי פרייסמן לחשבון הפייסבוק שלה. יש ידיעות שבהן כל המוסיף גורע וזו אחת מהן; ועל כן אנו מביאים אותה כלשונה.

בדיקת חדוש מגלה: התוספות לתקציב למטרות דת בועדת הכספים – כמיליארד שקל בשנה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ב-2010 עמדו התוספות על יותר ממיליארד, כמעט פי 4 מתקציב משרד הדתות באותה שנה. ב-2011 – קרוב ל-850 מיליון. מתוכם, 140 מיליון שקל סומנו כ"קואליציוני גפני". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: המפלגות החרדיות הפכו את ועדת הכספים למסחטת כספים מהמדרגה הראשונה

מלגה לסטודנט או סטודנטית למשפטים עבור הדרכה בפרויקט נערי-דין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לעמותת 'טבקה – משפט וצדק לעולי אתיופיה' דרושים סטודנטים מצטיינים למשפטים להדרכת בני נוער בתחום המשפט.

עמותת ידיד מזהירה: בחודשים הקרובים יגדל מספר הישראלים שלא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא. קוראת לשר המשפטים ולחברי הכנסת: להקטין את שכר הטרחה אותו גובים כונסי הנכסים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מספר הישראלים שלא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם ילך ויגדל בחודשים הקרובים, כך מזהירים ב"ידיד" , הארגון הגדול בישראל המסייע לבעלי משכנתאות הנקלעים למצוקה כלכלית. בחודש ינואר חל גידול של כ- 20 אחוז במספר הפונים ל"ידיד" המתקשים בתשלום המשכנתא. עדיין לא מדובר במינוי כונסי נכסים אך אנחנו משוכנעים שבחודשים הקרובים ילך המספר ויגדל לאחר שמשפחות שהתעקשו לרכוש דירות בשנים האחרונות לא יוכלו לעמוד יותר בתשלומים עקב העלייה בעלויות הדיור.

גם עמותת צמד הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח, המיזם העסקי חברתי הפועל לקידום המודעות וההכרה בעמותות ומלכ"רים שאינם למטרות רווח, צירף לשורותיו את עמותת צמד, המסייעת לעיוורים אשר נעזרים בכלבי נחייה. זוהי העמותה ה- 76 במספר שהצטרפה למיזם מתוך הבנה לאפשרויות הטמונות בו מבחינת החשיפה, הגברת המודעות וגידול בתרומות.

חדש בסיפתח- עמותת עוגן למען המאבק בשחיתות נכנסה עימנו לשיתוף פעולה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

למעלה משבעים עמותות הצטרפו לפורטל סיפתח בשיתוף פעולה מעצים ומרגש. עמותת עוגן היא העמותה ה-75 במספר שהצטרפה למיזם הייחודי של פורטל סיפתח, שמטרתו הגברת המודעות בקרב קהל הגולשים לקיומן של עמותות שונות, וגידול בתרומות להן.

עמותת פרקינסון ישראל בסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח: "עד כה אימצנו 72 עמותות. העמותה ה- 73 היא עמותת פרקינסון בישראל. שיתוף הפעולה בינינו יניב תועלת הדדית וחשיפה לפעילות ויוזמות העמותה".

15 נשים, 80 אחוז השמה בעבודה הסתיים המחזור החמישי של מדברות עבודה קורס לקידום תעסוקתי של עמותת ידיד בקרית גת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"אני לא יודעת איך להודות לכם על ההזדמנות להשתתף בפרויקט ששינה לי כל כך הרבה דעות וראיה מוטעית לגבי עולם התעסוקה ,אני יכולה היום לראות דברים מזווית שונה ולפעול אחרת קיבלתי הרבה כלים כיצד למצוא עבודה כיצד להתראיין וכיצד להתקדם בעבודה. לפני הפרויקט עבדתי תמיד בעבודות שלא התאימו לי ,תמיד התפשרתי הן בגלל שיש לי ילדים קטנים וגם כי לא ידעתי במה מתאים לי לעסוק ולכן גם עברתי הרבה מעבודה לעבודה. היום אני יודעת מה אני רוצה וכבר התראיינתי למספר משרות בתחום .המוטיבציה שלי השתנתה מקצה לקצה אני שמחה לצאת לעבוד". כך מספרת ב. תושבת קרית גת שהשתתפה בחודשים האחרונים, יחד עם 14 נשים נוספות, בקורס "מדברות עבודה" של "ידיד" שהתקיים בקרית גת והסתיים השבוע.

93 אחוז ממצביעי יש עתיד – לא למסור את ועדת הכספים ליהדות התורה. 76 אחוז ממצביעי יש עתיד – לפיד צריך לקדם ממשלה בלי שס ויהדות התורה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

80% מהציבור היהודי – דרושה ממשלה אזרחית שתוביל סדר יום של חופש דת ושוויון בנטל. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "הציבור רוצה מהפכה אזרחית. המפלגות החרדיות המאיסו עצמן עליו"

החלה מכירת הכרטיסים לארוע השנתי של עמותת משאלת לב

החלה מכירת הכרטיסים של עמותת משאלת לב. כל ההכנסות קודש לילדי Make a wish בישראל

פורטל סיפתח גאה לבשר- עם הצטרפותה של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה לשיתוף פעולה עימנו, הגענו כבר ל- 71 עמותות שותפות במיזם

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח, מיזם עסקי חברתי באינטרנט פועל לקידום וקירוב לבבות בין גולשי האתר לבין עמותות ומלכ"רים שונים בישראל. האגודה הישראלית לטרשת נפוצה הצטרפה אף היא לשיתוף פעולה מרגש ובשאיפה לתועלת הדדית ומשמעותית.

מהיום- גם עמותת אלוט נכללת בפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

יום ההתרמה של אלו"ט ב -7.3.2013 יזכה השנה לחשיפה מוקדמת, עם שיתוף הפעולה בינה לבין פורטל סיפתח שזה עתה אימץ אותה.

פורטל סיפתח מאמץ אל ליבו את העמותה השבעים במספר- עמותת טספצ'ין הפועלת לקידום ורווחת ילדי העדה האתיופית ביבנה.

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת טספצ'ין שהצטרפה למיזם החברתי- עסקי של פורטל סיפתח הוקמה בשנת 1998 במטרה לסייע לילדים ובני נוער, בני העדה האתיופית, בעיר יבנה. חזון העמותה הוא סיוע ומיצוי הפוטנציאל האישי הגלום בכל אותם ילדים עד להשתלבותם המלאה בחברה הישראלית. העמותה מנוהלת על ידי מתנדבים בלבד וללא כוונות רווח, כאשר עלות הניהול ממומנת מכיסם של אותם המתנדבים.

אות מופת לעמותת טבקה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לשכת עורכי הדין בישראל העניקה לעמותת טבקה- משפט וצדק לעולי אתיופיה, אות מופת לעשייה חברתית וזאת לאור תרומתה הייחודית של העמותה בתחום הסיוע המשפטי לבני הקהילה האתיופית וייצוגם, על פועלה למיגור תופעות של אפליה פסולה ותרומתה להגנה על זכויות האדם בישראל.

תרומה מתוקה לעמותת תשמע

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת תשמע, המסייעת לידים אוטיסטים, מעוניינת למכור משלוחי מנות הנעשים בידי ילדי בית הספר "תשמע". ההכנסות מפעילות זו, מממנות המשך פעילותו הענפה של בית הספר.

פורטל סיפתח צירף את עמותת טבקה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת טבקה למען עולי אתיופיה אומצה על ידי פורטל סיפתח לשיתוף פעולה מרגש. זוהי העמותה ה- 73 הנוטלת חלק במיזם הייחודי של פורטל סיפתח.

עמותת חיים למען ילדים חולי סרטן התווספה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח: "עם הצטרפותה של עמותת חיים למען ילדים חולי סרטן בישראל, עלה מספר העמותות אותן אימצנו ל- 72".

תנו לחיות לחיות חיפה הצטרפו למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת תנו לחיות לחיות חיפה הצטרפה למיזם פורטל סיפתח. העמותה, המצילה בעלי חיים מסבל, הזנחה והתעללות, משמשת פעמים רבות כמוצא האחרון של בעלי חיים העומדים בסכנת הכחדה או מוות ממחלות והזנחה. שיתוף הפעולה של העמותה עם פורטל סיפתח, יביא לקידום מטרות העמותה.

הסביבה חוזרת למערכת הבחירות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חיים וסביבה – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, יחד עם הקליניקה למשפט סביבתי באוניברסיטת בר-אילן קיימו כנס בחירות משותף ובמרכזו פאנל של מועמדים לכנסת, שהתמקד בנושאי סביבה. בפאנל השתתפו חברי הכנסת אורי אריאל (הבית היהודי), משה גפני (יהדות התורה-דגל התורה); ניצן הורוביץ (מרצ); דב חנין (חד"ש); איתן כבל (העבודה); ואורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו), וכן פרופ' אלון טל ("התנועה"). את האירוע הנחתה כתבת הסביבה בחדשות 2 לילך סונין.

עמותת לקט הצטרפה לסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת לקט משתפת פעולה עם גורמים ממשלתיים ותעשייתיים כדי לאפשר להמשיך ולאסוף טונות של מזון מוכן, פירות וירקות ומוצרים טריים שנמסרים לבתי תמחוי וארגוני סיוע לרעבים בישראל. לאחרונה הצטרפה עמותת לקט לשיתוף פעולה מרגש עם פורטל סיפתח.

בגצ הוציא צו על תנאי בנושא ההקצבות לישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

השופטת נאור: אם יקבע שאי הגיוס של תלמידי הישיבות לא חוקי, אז גם אין לתת הקצבות. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "המדינה מעבירה לישיבות כל חודש בניגוד לחוק 30 מיליון שקלים. דרוש דיון דחוף". עו"ד ברנע, המייצג את העותרים: "הממשלה מפרה את חוק יסודות התקציב"

עמותת חן לפריון חברה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת חן לפריון היא העמותה ה- 67 שהצטרפה למיזם פורטל סיפתח המחבר בין גולשים לעמותות. עמותת חן לפריון עוסקת במתן מענה ותמיכה לזוגות בישראל, הסובלים מבעיית אי פוריות.

משרד החינוך לישיבות- אסור לגייס תלמידים לפעילות תעמולת בחירות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת חדו"ש פנתה בשבוע שעבר למשרד החינוך בדרישה להוציא את ההנחיה. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב "מביע סיפוק מהוראה אך דורש להגביר את הפיקוח והביקורות בישיבות כדי למנוע הפרת חוק המונית".

קורסי שפת הסימנים למתחילים בתל אביב

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת שמע מקיימת קורסים ללימוד שפת הסימנים בתל אביב.

מציירים את העתיד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מקס לוי פריידר, האמן הקהילתי המפורסם, מתארח בארץ ומצייר את העתיד עם ילדים בטירת הכרמל ברמלה ובאשדוד

תיאטרון שמע מציג- דם קר

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

תיאטרון שמע, המופעל על ידי עמותת שמע מעלה את ההצגה "דם קר" מונגשת לציבור החרשים.

שס תסיר מאפליקציית מרן את האפשרות לקבל ברכה אישית מהרב עובדיה יוסף

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

ש"ס גם תמחק את ההבטחה "לפנק אתכם בברכות אישיות ממרן". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "ש"ס אינה מעל החוק. חוזק האיסור להשתמש בברכות וקללות לשידול מצביעים"

השופט רובינשטיין ידון הבוקר בבקשת חדוש לבדוק חוקיות אפליקציית מרן ולא עשה זאת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "הברכות והקמעות נעלמו כשדרעי הודח ונאסר, וחזרו עתה כאשר הוא שוב עומד בראש מערכת הבחירות. חידוש הברכות ימים ספורים לפני הבחירות מבהיר את יעדן לשדל מצביעים"

כנפיים של קרמבו יוצאים למסע בפולין

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

כנפיים של קרמבו, תנועת הנוער לילדים עם צרכים מיוחדים, מוציאה בתחילת מרץ משלחת של בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים ביחד למסע ראשון מסוגו לפולין.

עמותת קו לעובד הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת קו לעובד, העוסקת בהגנה על זכויות העובדים במשק הישראלי, הצטרפה למיזם סיפתח וצפויה ליהנות מרווחי האתר ומחשיפה מוגברת לעמותה ופועלה.

הזמנה לארוע התרמה בשנת השלושים לעמותת יד ביד

ארוע התרמה במלאת 30 שנה לפעילותה של עמותת יד ביד

הזמנה- בית ללא משפט

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הצצה אל הסימטאות האחוריות של שוק הדיור הציבורי והמשכנתאות בישראל. דו"ח מיוחד של המחלקה המשפטית ב"ידיד" לרגל עשר שנים לפרוייקט "שנת הדיור"

תעסוקו צפון - ליווי טלפוני למחפשי עבודה מגייס מתנדבים וסטודנטים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת בעצמי זקוקה למתנדבים להפעלת שירות תעסוקו (תעסוקה-קו), אליו פונים בבקשות לקבלת סיוע מחפשי עבודה

הפרדס- אירוע ההתרמה השנתי לטובת שקל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת שק"ל (שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים) מזמינה אתכם ליטול חלק באירוע ההתרמה השנתי, פרמיירת ההצגה "הפרדס".

YRF מחפשים אחר משפחות ישראליות לאירוח מתנדב צעיר אמריקאי בארץ.

לפרוייקט משותף של העמותה להתחדשות בחינוך (YRF) עם בית התפוצות דרושים מתנדבים

עדכוני הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הבית הפתוח לגאווה וסובלנות מקיים מגוון פעילויות על בסיס שוטף. אלו הפעילויות לימים הקרובים

בדיקות HIV בבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הבית הפתוח מציע לתושבי הסביבה לבוא ולהיבדק תקופתית במרפאת הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים

סקר: רק 20 אחוז חושבים שהדרישות להפרדה והדרת נשים נובעות מהקפדה על ההלכה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

51% מייחסים אותן להקצנה דתית גוברת, 22% לחשש מהעולם החילוני ורצון להסתגר ו-7% למניעים פוליטיים. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "הציבור מבין שמגפת ההפרדה מנוגדת ליהדות". חדו"ש העלתה השבוע ל-Youtube את סרטון המחאה "אף אחד לא יסלק אותי" בהשתתפות שישה סלבריטאים

עמותת ידיד דורשת משר השיכון לבטל הדרישה להחתמת ערבים כתנאי לקבלת דיור ציבורי. אם לא יבוטל הנוהל נעתור לבגצ

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

"הדרישה להמציא ערבים דווקא מזכאי הדיור הציבורי אשר הם נעדרים רשת ביטחון כלכלית – מהווה דרישה בלתי סבירה ובלתי מידתית ומהווה חסם קשה ומהותי בפני אנשים אלה במימוש זכויותיהם. אנו דורשים כי החובה להחתים ערבים כתנאי לקבלת דיור ציבורי תבוטל." כתבו הממונה המשפטית על תחום הדיור ב"ידיד", עו"ד שני רבינוביץ וסמנכ"ל הארגון, רן מלמד במכתב לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס.

עמותת אריאלה הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת אריאלה, הפועלת לקידום המצוינות בקרב ילדים ונערים יוצאי אתיופיה בישראל, הצטרפה למיזם סיפתח, ובמסגרת שיתוף הפעולה תוכל ליהנות מתרומות מרווחי האתר, וחשיפה במתחם החדשות שבו.

העמותה הישראלית ליתר לחץ דם ריאתי הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

העמותה הישראלית ליתר לחץ דם ריאתי הצטרפה למיזם סיפתח, ותוכל ליהנות מרווחי האתר, ופרסומים בולטים במתחם דבר העמותות

עמותת עינבר הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת עינבר, העוסקת בעזרה ותמיכה בחולים הסובלים ממחלות ראומטיות, הצטרפה למיזם סיפתח, ותוכל אף היא ליהנות בקרוב מרווחי האתר.

עמותת חיים וסביבה הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת חיים וסביבה- ארגון הגג של שוחרי איכות החיים והסביבה בישראל, הצטרפה למיזם סיפתח, ותיכלל במדריך העמותות שבאתר. מטרת שיתוף הפעולה היא הגדלת החשיפה לפעילות "חיים וסביבה", יצירת מקור תרומה חדש לעמותה מתוך רווחי האתר, והגדלת החשיפה של פורטל סיפתח בקרב פעילי העמותה, מתנדביה, והעמותות המאוגדות בה.

פניה לבגץ: בטל המבחנים הלא חוקיים שמאפשרים המשך התמיכות לישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חדו"ש, הפורום לשוויון בנטל, ישראל חופשית וח"כ לשעבר בריזון, מבקשים לבטל את מחטף הקריטריונים שערך משרד החינוך, ולעצור את ההקצבות הלא חוקיות לישיבות. עו"ד ברנע המייצג אותם: "תפרו תיקון למבחנים בתפרים גסים". הרב רגב: "בכל יום שעובר המדינה מפסידה מיליון שקלים"

עמותת שקל זקוקה למתנדבים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת שק"ל (שירותים קהילתיים למען אנשים עם צרכים מיוחדים) זקוקה למתנדבים לסיוע במפעל התעסוקה המוגנת של העמותה בירושלים, לפרוייקט אריזה ייחודי בחנוכה.

עמותת ידידי בית החולים נהריה והגליל המערבי הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת ידידי בית החולים לגליל המערבי ונהריה הצטרפה למיזם סיפתח העסקי- חברתי. מטרת שיתוף הפעולה היא הגדלת החשיפה לפעילות העמותה המגייסת כספים למען בית החולים, ויצירת מקור תרומה חדש לעמותה מתוך רווחי האתר.

עמותת אזרחים למען הסביבה הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת אזרחים למען הסביבה בגליל הצטרפה למיזם סיפתח העסקי- חברתי. מטרת שיתוף הפעולה היא הגדלת החשיפה ההדדית של שני הגופים, ויצירת מקור תרומה חדש לעמותה מתוך רווחי האתר.

קיים מענה לקשישים ולאנשים עם נכות ביישובי הדרום, שאינם יכולים לשהות במקלט או בממד שאין בו שירותים נגישים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בעמותת מילבת ניתן לקבל ללא תשלום "ערכת עמלן" שהופכת מקלט, אזור פינוי המוני וממ"ד – למרחב עם שירותים נגישים המותאמים לקשישים ולאנשים עם נכות.

עמותת ידיד מגישה לתושבי הדרום: היום שאחרי - מדריך למיצוי זכויות בעקבות מבצע עמוד ענן

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מה עושים אם הבית נשרף, איך עוזרת הממשלה, מה היא מוכנה לתת ומה לא. למי צריך לפנות ואיך אפשר לממש את מקסימום הזכויות שישיבו אתכם לחיים נורמליים. על שאלות אלה ואחרות של תושבי הדרום מנסה עמותת "ידיד" לענות באמצעות מדריך מיוחד למיצוי זכויות "עמוד ענן-היום שאחרי" שהופק בימים האחרונים על ידי המחלקה המשפטית של הארגון והוא מיועד במיוחד לימים שיבואו לאחר שיסתיים המבצע.

כנס של עמותת מושתלי כליה ומטופלי דיאליזה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

העמותה הישראלית למען מטופלי דיאליזה ומושתלי כליה מזמינה אתכם לכנס ה-18 ביום ב' ה בכסלו תשע"ג 19.11.12 בבית סוראסקי בית החולי תל השומר.

העמותה למען מושתלי כליה ומטופלי דיאליזה הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

העמותה הישראלית למען מטופלי דיאליזה ומושתלי כליה הצטרפה למדריך העמותות שבפורטל סיפתח, ותוכל ליהנות מעתה מחשיפה ופרסום במתחם "דבר העמותות", וכן לקבלת תרומה לעמותה מתוך רווחי האתר.

עמותת אל סם הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת אל-סם הצטרפה למיזם סיפתח, ותוכל מעתה ליהנות מחשיפה נרחבת במתחם החדשות של האתר, ותרומה מתוך רווחי האתר.

עמותת מילבת פיתחה סביבון מיוחד המותאם לילדים עם צרכים מיוחדים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת מילבת ממשיכה לפתח עזרים ופתרונות טכנולוגים, המאפשרים שגרת חיים נורמלית לבעלי צרכים מיוחדים; ועכשיו- פיתוח סביבון מיוחד המותאם לילדים עם צרכים מיוחדים

המדינה: נמשיך לתקצב תלמידי ישיבות למרות שאינם מתגייסים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בג"צ ידון מחר (חמישי) בעתירה של חדו"ש, הפורום לשוויון בנטל, ישראל חופשית ורוני בריזון נגד המשך ההקצבות לתלמידי ישיבות שצריכים להתגייס. עו"ד רגב: "המדינה מממנת הפרת חוק המונית". עו"ד ברנע, המייצג את העותרים: "מצער שהיועמ"ש שותף למהלך לא חוקי"

איסוף תרומות להשתלת כליה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מערכת סיפתח נרתמת לקריאת חברי הישוב חמדת בקריאתם לעזרה לאביה של בת הישוב סנדרה בן-נבט בגיוס תרומות אשר זקוק להשתלת כליה.

עתירה לבגצ: עיצרו את מכירת נכסי רשות הפיתוח לידיים פרטיות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הקליניקה לזכויות אדם בחברה באוניברסיטת חיפה ועמותת "ידיד" עתרו לבג"צ: נכסי רשות הפיתוח שייכים לכלל הציבור בישראל והם צריכים להפוך לפתרונות לדיור ציבורי ודיור בר השגה

עדכון פייג רנק של גוגל 7-11-2012

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חברת גוגל הריצה עדכון "פייג' רנק" למנוע החיפוש. העדכון, חל על פני כל דפי האינטרנט המאונדקסים על ידי מנוע החיפוש של גוגל, ומשקף את מידת המהימנות שגוגל מייחס לאתר/ דף אינטרנט. עדכון הפייג' רנק של פורטל סיפתח עלה בעדכון הנוכחי, ולעובדה זו משמעויות מרחיקות לכת במגוון תחומים.

הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים הצטרף למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים מהווה , הצטרף לפורטל סיפתח, ויהנה גם הוא מרווחי האתר ומאפשרויות החשיפה שבו.

הקרן להתחדשות בחינוך הצטרפה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הקרן להתחדשות בחינוך, המעניקה סיוע והזדמנות לעשרות אלפי ילדים ונוער מאזורי מצוקה, הצטרפה לפורטל סיפתח, ותהנה גם היא מרווחי האתר ומאפשרויות החשיפה שבו.

האגודה למען העיוור חברה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

האגודה למען העיוור בתל אביב התומכת באוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה הצטרפה לפורטל סיפתח, ותהנה גם היא מרווחי האתר ומאפשרויות החשיפה שבו.

עמותת אלין-בית נועם חברה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת אלין- בית נועם התומכת באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים הצטרפה לפורטל סיפתח, ותהנה גם היא מרווחי האתר ומאפשרויות החשיפה שבו.

עמותת מחשבה טובה חברה למיזם סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת מחשבה טובה, העוסקת בצמצום פערים בקהילה באמצעות הקניית כלים וידע טכנולוגיים, חברה לפורטל סיפתח, ומעתה ואילך יוכלו גולשי האתר לאמץ את העמותה כעמותת יעד לתרומה.

בית פתוח של עמותת שמע

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אנו מזמינים אתכם ל"בית פתוח" שייערך בחודש נובמבר, במהלכו תוכלו לרכוש ספרי קריאה או עיון בנושאים שונים ובמחירים סבירים. כמו-כן תוכלו למצוא חוברות עבודה בהוצאת "שמע" המיועדות לגיל הרך, לכיתות היסוד ולכיתות הבינוניות.

חגיגות 30 לאגודת יד ביד

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

אגודת "יד ביד" עורכת ערב חגיגי לפתיחת שנות השלושים להיווסדה.

עמותת ידיד תובעת משר השיכון להקפיא פינויים בדיור הציבורי עד לאחר הבחירות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

יש לנצל את זמן הבחירות והקמת הממשלה החדשה כדי לנסות ולהגיע להסדרים עם הדיירים המועמדים לפינוי, ולכל הפחות לעכב את הפינוי עד הקמת הממשלה החדשה כדי שזו תוכל לבחון את זכויות הדיירים מחדש.

עמותת איגי הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת איגי, העושה למען נוער גאה, חברה למיזם סיפתח, ונמנית על מגוון העמותות והארגונים המשתפים פעולה עם האתר, ומופיעים במדריך העמותות שבאתר.

עמותת ידיד הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בפגישה שנערכה בין שרי ריבקין, מנכ"לית עמותת ידיד ואלעד כהן, מנהל מיזם סיפתח סוכם על הצטרפותה של עמותת ידיד למדריך העמותות שבאתר.

עמותת מחשבה טובה הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

בפגישה שנערכה בין אלעד כהן, מנכ"ל פורטל סיפתח עם יוסי אבינדר, מנהל מיזם בעמותת מחשבה טובה, הוחלט כי על הצטרפותה של עמותת מחשבה טובה למדריך העמותות שבאתר.

הכנסת ה-18 נכשלה לחלוטין בטפול בנושאי חופש דת ושוויון בנטל

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "מדובר בכנסת משתמטת. יש פער בלתי נתפס בין רצונו של העם בחופש דת ושוויון בנטל לבין האכזבה הגדולה שהנחילה לו הכנסת ה-18"

מתנדבים לשמירה על תינוק

לעמותת חברים לרפואה דרושים מתנדבים לשמירה על תינוקת המאושפזת בבית חולים

העמותה לתסמונת רט הצטרפה לפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

העמותה הישראלית לתסמונת רט, העושה למען הלוקים במחלה, חברה לפורטל סיפתח, ונמנית על מדריך העמותות שבו.

שדרוג מתחם החדשות של פורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

לאור הצורך בהגדלת החשיפה לפעילויות השונות של העמותות הנמנות על מדריך העמותות של פורטל סיפתח, הועלתה לאחרונה תוספת משמעותית לאתר: מתחם "חדשות העמותות". בימים האחרונים, הורחבה התוספת ומקבלת חשיפה נרחבת בעשרות אלפים מדפי האתר.

עמותת תנו לחיות לחיות הצטרפה לסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת תנו לחיות לחיות, העושה למען בעלי החיים בישראל, הצטרפה לרשימת העמותות הנמנות על פורטל סיפתח

תרומת דם דחופה להצלת חיי נערה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת גדולים מהחיים פרסמה מודעה הקוראת לקהל הרחב להרתם בדחיפות להצלת חייה של הנערה אמבר ביטון, ולתרום דם.

תוכניות פורטל סיפתח לשנה הקרובה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מספר מטרות הוצבו לפורטל סיפתח לשנה הקרובה: החל מליטוש אחרון לאתר, הכולל בין השאר מתיחת פנים לדף הבית, עבור דרך קידום האתר לפי מגוון מילות חיפוש, הגדלת תעבורת המבקרים לאתר, מכירת שטחי פרסום והכי חישוב- ייצור תרומות למגזר השלישי והגדלת החשיפה לפעילויות העמותות.

עמותת יד ביד זקוקה לעזרתכם

עמותת יד ביד זקוקה למתנדבים להובלת מוצרי מזון בסיסיים לסניפי העמותה

פנייה ליועץ המשפטי לממשלה- עצור את מחטף הקריטריונים הבלתי חוקיים להקצבות לישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת חדו"ש, הפורום לשוויון בנטל, ישראל חופשית וח"כ לשעבר בריזון, דורשים מהיועמ"ש לא לאשר מבחנים להעברת הקצבות לאברכים שהחוק מחייב אותם להתגייס. פרקליט העותרים עו"ד ברנע: "מצער שהצעה כה פסולה יצאה לאוויר העולם". כ-150 התנגדויות למבחנים החדשים כבר נשלחו

קורס בישול מקצועי לחרשים וכבדי שמיעה

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

עמותת שמע, בשיתוף Kitchen Studio מארגנים קורס בישול מקצועי המותאם במיוחד לכדי שמיעה וחרשים.

שנת הפעילות במועדון החברתי של עמותת שמע נפתחת

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מארועי הפעילות החברתית של עמותת שמע- מבצע אמץ ילד לגיוס תרומות.

חדוש בפנייה ליועץ המשפטי ולמשטרה: לפתוח בחקירה נגד הרבנים ממודיעין עילית בחשד שאיימו על מתלוננים על גזענות בסמינרים

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הרב זיכרמן, רבה של שכונת אחוזת ברכפלד במודיעין עילית פרסם הודעה בה איים על מי שיתלונן למשרד החינוך בשל אפליה עדתית. שני רבנים בכירים הצטרפו לאיומיו. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "מדובר לכאורה בחשדות לעבירות של איומים, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והטרדת עד. זיכרמן ועמיתיו חותרים תחת שלטון החוק"

גדולים מהחיים בפורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח גאה לשתף פעולה עם עמותת גדולים מהחיים, הדואגת לרווחתם של ילדים חולי סרטן, משפרת את איכות חייהם, ופועלת לשיפור איכות הטיפול.

העותרים ליועץ משפטי: מנע העברת כספים בלתי חוקית בראשית ספטמבר ל-54 אלף תלמידי ישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חדו"ש, ישראל חופשית, הפורום לשוויון בנטל וח"כ לשעבר בריזון מבקשים מהיועץ ויינשטיין לעצור את ההקצבות למי שאיבדו את מעמד דחיית השירות. זאת, עד לדיון בספטמבר בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד גלעד ברנע

מערכת סליקה באתר סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

הועלתה מערכת הסליקה של פורטל סיפתח, ותתחיל לפעול החל מ- 26/9/2012.

עתירה לבגצ: לעצור את ההקצבות ל-54 אלף תלמידי ישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

חדו"ש, ישראל חופשית, הפורום לשוויון בנטל וח"כ לשעבר בריזון מבקשים באמצעות עו"ד גלעד ברנע מבג"צ למנוע הקצבות לא חוקיות למי שאיבדו את מעמד דחיית השירות

כיצד מחלק פורטל סיפתח את רווחיו בין העמותות?

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מחצית מרווחי פורטל סיפתח מחולקים בין העמותות השונות עפ"י מודל המביא לידי ביטוי את מידת המעורבות של תומכי העמותה באתר. כיצד בדיוק זה נעשה?

גיבורות מאבקי ההדרה, מרגוליס ורוזנבליט, הגיעו לדו"ח חופש הדת של משרד החוץ האמריקאי

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

משרד החוץ האמריקאי מדגיש ש"רוב האזרחים היהודים מתנגדים למונופול האורתודוכסי". מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב: "מרגוליס ורוזנבליט הן סמל לתופעה מבישה של בריונים קנאים שמוסיפים אלימות על הדרה. לא ניתן עוד להשלים עם היות ישראל שיאנית העולם הדמוקרטי בפגיעה בחופש הדת והשוויון"

מקורות ההכנסה של פורטל סיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

פורטל סיפתח יודע כיצד לתרגם את הצורך שלכם בבעל מקצוע לתיקון/ שיפוץ/ כל סוג של עבודה לתרומה חברתית. כיצד בדיוק הדבר נעשה?

איגוד סיסטיק פיברוזיס בישראל הצטרף לסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מלכ"ר חדש הצטרף למיזם סיפתח- איגוד סיסטיק פיברוזיס, המספק מידע ותמיכה לחולים במחלת ה- CF ולבני משפחתם.

חוק טל פקע. הממשלה אינה רשאית לתקצב 54 אלף אברכים ותלמידי ישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מדובר בהקצבות בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקל לחודש וקרוב ל-400 מיליון בשנה, מתוך תקציב הישיבות שעומד על כמיליארד. חדו"ש: "לא יתכן להמשיך לממן את ההשתמטות". הפורום לשוויון בנטל: "מי שנותן יותר צריך לקבל יותר"

עמותת חדוש: עצרו ההקצבות לתלמידי הישיבות

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

מבחני ההקצבות לישיבות מאפשרים למדינה לתקצב מי ש"תורתם אומנותם", אבל 54 אלף תלמידי ישיבות ואברכים יאבדו את המעמד הזה ב-1 באוגוסט. שווי ההקצבות שהם מקבלים קרוב ל-400 מיליון שקלים בשנה. חדו"ש, ישראל חופשית וח"כ לשעבר בריזון ליועמ"ש: אם לא תעצור הכספים, נעתור לבג"צ

שמע- עמותה חדשה בסיפתח

פורסם ב20/05/2014 ע"י אלעד כהן

שיתוף פעולה חדש בין פורטל סיפתח ועמותת שמע אמור לייצר מקור תרומה חדש לעמותה.

רמזור אדום לאדיר מילר ורן שריג

פורסם ב21/05/2014 ע"י אדם pery

מאות אמהות חד הוריות פנו לרשות השנייה בדרישה להתנצלות פומבית ומאיימות גם להגיש במשטרה תלונה על הסתה וקובלנה על הוצאת לשון הרע

הקשר בין השמנת יתר של ההורים וסיכון לאוטיזם בילדים

פורסם ב21/05/2014 ע"י אלעד כהן

מספר מחקרים בחנו בעבר קשרים אפשריים בין השמנת יתר של האם במהלך ההריון והסיכון להפרעות התפתחותיות בילדים. כעת עולה ממחקר חדש של המכון הנורבגי לבריאות הציבור כי דווקא השמנת יתר מצד האב יכולה להיות גורם סיכון גדול יותר מאשר השמנת יתר של האם.

תלונה במשטרה הוגשה נגד יוצרי רמזור

פורסם ב22/05/2014 ע"י רן מלמד

תלונה במשטרה הוגשה נגד שידורי קשת ורן שריג בטענת הסתה. במהלך היום יוגשו תלונות נוספות. בהמשך צפויות גם תביעות אזרחיות ופעולות ציבוריות אחרות

גם בחופשה מגיעה לתלמידים ארוחה חמה

פורסם ב24/05/2014 ע"י רן מלמד

הצעת חוק של ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג ועמותת "ידיד" קובעת: משרד הרווחה יספק ארוחות חמות בחופשת הקיץ לילדים ממשפחות מעוטות הכנסה.

לרגל פתיחת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם 26.5-1.6

פורסם ב25/05/2014 ע"י אלעד כהן

בעוד בעולם מדווחים על עלייה בשיעורי ההיארעות של מלנומה ממאירה של העור, בישראל נצפית יציבות בשיעורי ההיארעות ומסתמנת גם ירידה של כ-30% בשיעורי התמותה בגברים ובכ-20% בנשים.

שתיית אלכוהול עלולה להגביר את הסיכון למלנומה של העור

פורסם ב26/05/2014 ע"י אלעד כהן

בסקירת מחקרים מציגים חוקרים, מאיטליה ושבדיה, נתונים המחזקים את הקשר בין צריכת אלכוהול יומיומית לבין הסיכון להתפתחות מלנומה של העור.

הגלובוס הירוק – האוסקר הסביבתי של ישראל, יוענק בפעם ה-11 בטקס חגיגי במסגרת יום הסביבה בכנסת – 17.6.14

פורסם ב26/05/2014 ע"י Naor Yerushalmi

בפעם הראשונה יוענק אות מיוחד בקטגוריית "תחבורה מקיימת" נאור ירושלמי: האירוע בכנסת חשוב במיוחד על רקע הפגיעה בקול האזרחי

לראשונה: מונתה אישה לועדת הבחירות לרבני העיר ירושלים

פורסם ב27/05/2014 ע"י אלעד כהן

המשרד לשירותי דת החליף את נציג הלשכה המשפטית בנציגה. ברעננה מונו ארבע נשים למועצה הדתית – מספר שיא בתולדות המדינה. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "יש לקוות שמעתה לא תורכב שום ועדת בחירות לרבנים ללא נשים"

האם יש קשר בין השימוש בוויאגרה והסיכון למלנומה של העור?

פורסם ב28/05/2014 ע"י אלעד כהן

חוקרים ממספר אוניברסיטאות בארה"ב ביקשו לבדוק את הקשר בין השימוש בוויאגרה – התרופה המיועדת לטיפול בבעיות זקפה - לבין הסיכון להתפתחות סרטן העור מסוג מלנומה בקרב גברים בארצות הברית.

זוהתה מוטציה גנטית הגורמת לסוגים שונים של סרטן

פורסם ב28/05/2014 ע"י אלונה פינקל

מחקר חדש מצא כי אחוז גדול של מחלות סרטניות כמו מלנומה, לוקמיה וסרטן בלוטת התריס- נגרמות ע"י מוטציה בגן BRAF שדורש אספקת נחושת

אנטיביוטיקות הנבדקות לטיפול ב-cystic fibrosis ובניוון שרירים עלולות לעורר מחלה אוטואימונית

פורסם ב30/05/2014 ע"י אלונה פינקל

במחלות שונות, כגוןcystic fibrosis (CF) ו- Duchenne muscular dystrophy (DMD) קיים פגם בתרגום של הגן לחלבון, הגורם לעצירה של התרגום בטרם עת. אנטיביוטיקות מסויימות מאפשרות למנגנון תרגום החלבונים בתא לפעול באופן תקין ולהמשיך את התרגום, ולכן הן נבדקות כטיפול פוטנציאלי למחלות אלה, אך מחקר חדש מראה כי לגישה זו עלול להיות מחיר של מחלה אוטואימונית .

על מנת לאשר בעלות על מודעת העסק הנכם מתבקשים להזין את פרטי האימייל שלכם וללחוץ על כפתור "שלח".

תודה.
נשלח אליך אימייל לאישור כתובת המייל. אנא בדוק את תיבת המייל שלך ולחץ על הקישור שבמייל לצורך הפעלת פרטי הגישה שלך.

שגיאה.
אימייל כבר רשום במערכת או פרטים שנשלחו אינם נכונים.